Ninis skrev 2012-04-22 20:23:15 följande:
Hahaha, han har ju ända till den 2 maj på sig att deklarera

jag vet, men han har skumma prioriteringar ibland...

Ninis skrev 2012-04-22 20:28:43 följande:
Tack! Jag kraschade rejält förra fredagen och hamnade på SÖS med yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, andningssvårigheter och tillfällig förlamning i hela kroppen utom armarna. Kunde inte röra mig på tre timmar och fick kissa i ett bäcken liggandes i sängen. Läskigt! Fick göra EKG och en massa andra prover, men alla provsvar var jättebra. Sen började kroppen sakta börja fungera igen och på eftermiddagen kunde jag åka hem. Sov sen i två dagar. Nu måste jag sova lunch varje dag.
Hur länge var din man sjukskriven första gången?
3 månader på heltid, sedan 1 månad med 25%jobb, 1 månad 50%, i månad 75%... Det höll ett halvår efter att han gått upp till heltid.
Denna gånger så är det också 3 månader heltid och 2 månaders på varje upptrappningssteg. Det fungerade inte, så han förlängde 50% och 75% till 3 månader.
Detta + samtalsterapi + några timmars avslappning varje dag, gör att det verkar funka än så länge. Han jobbar nu 75% och ska gå upp snart.
Det är tufft för honom, jävligt tufft. Det är helt omöjligt att förstå hur det känns för honom och för någon som varit med om något sånt. Den ångesten som finns inombords.
Jag är rädd att du tycker att du mår ganska ok psykiskt, för jag vet ju när du skrev om din kollaps och det du skriver nu när du vill ha tillbaka din vanliga kropp så du kan träna osv.
Tänk på att det är din hjärna som inte orkar med mer, din kropp är bara ett sätt för den att uttrycka att det har blivit för mycket.
Gör inte som min man och dämpa det genom träning, lyssna på dig själv, lyssna på hur du mår inombords.