-
Att uttrycka den önskan är iallafall första steget. Hur ska de annars någonsin få veta? Jag tror jag ska maila direkt!jeng skrev 2011-05-11 12:38:58 följande:Jag tänker att det borde finnas nån LowCarb-line i icabutikerna. Alltså typ med färdigmat, sådär som det finns pastasallader eller vad som! Det vore ju lättare att fixa till än ett snabbmatsställe som ju är oerhört platsberoende. man kanske skulle ta kontakt med ICA och fråga om dom vill utveckla 2 bakverk, 2 matbröd och 2 maträtter som de kunde göra i sin egen deli i butikerna. Ähh bara önsketänkande att dom skulle gilla en sån sak.
-
Så, då var det gjort!Annanym skrev 2011-05-11 12:52:00 följande:Att uttrycka den önskan är iallafall första steget. Hur ska de annars någonsin få veta? Jag tror jag ska maila direkt!
-
Jag med! Och det här får mig att fundera på huruvida det vore möjligt för några som vi - en mindre grupp entusiaster i ett forum - att starta någon form av matrevolution? Vad tror ni? Om vi alla, var och en skulle maila ICA/Coop med jämna mellanrum och be om förändring, skulle de lyssna då?jeng skrev 2011-05-11 13:00:14 följande:Ja varför inte?
Jag mailade dom helt enkelt. -
Undrar om du skulle behöva äta lite oftare initialt? För att liksom få igång förbränningen. Man "ska" ju visserligen bara äta när man är hungrig, men kroppen brukar ändå gilla att få sig lite till livs då och då. Tills den är helt med på att det som kommer in räcker.Finast skrev 2011-05-11 13:03:40 följande:Jag behöver lite hjälp och råd nu
Eller iaf lite peppning...
Jag äter sällan (inte ens en gång i veckan) mejeriprodukter, har inte fuskat en enda gång (dutti jag) och är som sagt i Ketos.
Är 170 lång och väger idag 84.5kg, så jag har svårt att tro att min kropp tycker det är en bra vikt...
Någon som har lite tankar?
Jag vet inte det här, jag bara spontantipsar så får du ta till dig om du vill. -
Det finns många olika preparat. Prata med hans läkare och be att få nåt annat.Kaya skrev 2011-05-11 17:20:58 följande:Nej men OJ DÅ! Det är ju den som min son (10 år) tar mot sin allergi, och vi har klagat jättemycket på honom på sistone för att han är störig och har dålig attityd och är sur och tvär???!!! Tänk om det är medicinens fel!!!???
Finns det något liknande man kan testa istället???
Han är mest allergisk mot gräs men även lite mot björk, hund m.m.
K -
Morrn på er. Officiell vägdag idag och... ta-daaaa! Hela TVÅ hekto ner sen förra veckan. Wow... Man blir ju inge less eller så.
I övrigt har jag inte varit inne i tråden sen i förrgår, så noll chans att hinna läsa ikapp. Hoppas ni har det okej iallafall.
Ny dag, nya tag.
-
Min mage blir också hård som betong av LCHF och vissa gånger när man äntligen får bajja så fastnar det liksom halvvägs och kommer varken fram eller bak. En rejäl kolhydratfylla brukar "lösa" det mesta, he-he! Men det ska jag förstås inte rekommendera här. Fett, vatten, psylliumfrön, linfrön ska vara bra sägs det. Brukar inte ha nån vidare inverkan på mig dock. Man får sitta där med blodkärlen bultande i tinningarna helt enkelt och hoppas på att inte gå samma öde till mötes som Elvis gjorde.
-
Min mage är också exemplarisk numer. Utom just vid "finalen" då.Kaya skrev 2011-05-13 10:45:47 följande:Vad mysko att "samma" kost fungerar så olika på olika människor?!
Som detta med hur magen sköter sig. Jag har aldrig haft problem med förstoppning, tidigare när jag åt massa frukt, grönsaker, rotfrukter, FIBRER så var det ju snarare så att jag fick gå på toa lite för ofta och var ganska orolig, bubblig och gasig. Men nu med LCHF så funkar magen ypperligt, dvs jag går oftas en gång per dag eller ibland varannan dag och då är det liksom inga konstigheter, jag blir nödig och går på toa och det är klart på en gång. Och däremellan är magen tyst och nästan helt "ogasig"! Jag upplever att min mage och tarm känns mycket mer lugn och "jämn" med denna mat. Om jag har obehag i magen är det snarare en diffus känsla, nånting åt illamående/tyngd, som jag TROR i så fall innebär att levern/gallan jobbar för högtryck om jag har ätit för mycket fett på en enda gång eller så (så MÅSTE det ju vara, eller??? Att de organ som processar fett MÅSTE få extra mycket jobb om man kör LCHF?).
Jag undrar om min mage "klarar" LCHF så bra utan att få förstoppning bl a för att jag ändå tillåter mig ganska mycket grönsaker ("bulk"), att jag äter t ex sesam/linfrön varje dag i knäcke eller andra typer av "LCHF-bröd", samt att jag äter kokosfett nästan varje dag i form av ischoklad? Jag kan tänka mig att man lättare blir förstoppad om man kör en strikt variant av LCHF på ägg, kött och bea...
K -
Ja, mer eller mindre faktiskt. Men nu kom jag på att med rätt mycket kål i kosten så brukar det bli bättre. Särsilt vitkål har bra effekt.sasod skrev 2011-05-13 10:41:46 följande:Funderar nästan på en "kolhydratfylla" för jag får panik. Är på jobbet också så lite jobbigt att sitta där och krysta. Är du alltid hård alltså? Det vet jag inte om jag klarar av..
-
Tummen upp för den!Linda1976 skrev 2011-05-16 20:14:38 följande:Tänkte på en annan sak: I vilken annan tråd skulle ett gäng sockermissbrukare, underviktiga supersnyggingar med superkropp (ja, du Denebola), några halvfeta som harvar på, och några mittemellan kunna samsas?
Ingenstans kära ni - ingenstans. Vi är unika! Tänk på det. Btw: Vi är bäst också.
Själv har jag avverkat några kalas, inklusive mitt eget och halkat rätt ordentligt av banan. Eftersom det ändå gått åt skogen passade jag på att avsluta kvällen med en skål jordgubbar och vaniljyoghurt. Jaa, jaaaa... Imorgon är ny dag med LCHF och inga kalas!