Ohoy! Jag lade på mig 1-2 kilo över påsken, men troligtvis bara vattenvikt för efter en del kissande igår stod vågen på samma vikt som innan påsk. Och eftersom jag har "officiell" vägdag först på fredag hoppas jag förstås på några hekto neråt.
Jag går verkligen ner i snigelfart just nu, typ ett kilo senaste månaden, men så ligger jag rätt högt på kolhydrat också. Försöker att bara ha tillit till det här sättet att äta och inte noja över att gå upp igen. Äter jag LCHF-bra så går det neråt. Ligger jag högt på kolhydrater så gör det inte det. Väldigt enkelt matematik.
Och förstås, jag MÅR verkligen bra på den här kosten. Ingen sur mage, noll pruttning, mätt för det mesta, gladare och lugnare. Så varför håller jag på med "fusk"? Tja, det kan man fråga sig! Intelligent, högutbildad och dessutom vardagsklok, men ta mig fan om jag kan hålla styr på mitt ätande! Nix. Tji.
Å andra sidan, 35 års matmissbruk sopar man inte undan på ett par månader. Försöker vara snäll mot mig själv och uppmuntra det jag gör bra, men inte bestraffa mig för "dumheter".
Nu blev det ett långt inlägg som bara rann ur mig helt spontant, men jag antar att det bottnar i att jag verkligen är glad att jag vågade testa LCHF och att jag är glad att den här tråden finns med all sin kunskap och klokskap.