• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Får man smyghänga här utan att vara så värst aktiv?

• Annanym
    Knoza skrev 2011-02-23 08:25:01 följande:
    Är det ok med stekt ägg till frukost? Ska man äta något till?
    Det är okej. Slå gärna på stekfettet (smör eller kokosfett) eller ät majonnäs till. Eller bacon - med det urstekta baconfettet.
  • Annanym

Är det nån som kan redogöra för vilket som är bäst och varför: Sukrin eller Stevia?

• Annanym

Ang. kolesterol: Förr vändan med LCHF vände alla mina värden från "i överkant" till "perfekta". Det gällde blodsocker, blodfett och blodtryck. Sedan släppte jag taget, värden kröp upp lite så nu ska jag tillbaka på koll i mars och jag räknar kallt med att de har stabiliserats igen eftersom jag återgått till en kost som får mig att må som en prinsessa!

• Annanym
    Lycka 1 skrev 2011-02-24 09:02:23 följande:
    Hur ska jag tänka i helgen?

Jag har ätit lchf i två veckor nu och trivs väldigt bra med det. Känner att kosten fungerar jättebra och har inte varit sugen på att äta något som inte är tillåtet.
    Men nu kommer min första prövning.
    I helgen ska jag och sambon iväg på "vuxenhelg" . Vi ska bo på ett fint hotell och på kvällen är det 4-rättersmiddag! Förätt och varmrätt tror jag det fanns fyra alternativ av vardera så det gäller ju att välja yt det som är mest godkänt. Hitills har jag ju lagat min egen mat så det är lite skrämmande att äta restaurangmat nu när jag inte vet innehållet.
    Tredje rätten är ostbricka så det känns ju helt ok. Fjärde rätten är såklart efterätt. Och där vi ska bo är dom väldigt kända för sin stooora efterättsbuffé!!
    Jag måste alltså göra det bästa av helgen, annars kommer jag väl bara må dåligt.

Söndagen bjuder på stor frukostbuffé. Där tar jag nästan för givet att det ska finnas äggröra och bacon .
    Det är ju jättebra att du tänker igenom INNAN hur du ska göra. Smart drag! Och att du ser konsekvenserna av dina val. Jag hade inte kunnat hålla mig från stor dessertbuffé och inte velat heller. Hade valt ut det smaskigaste och tagit lite av det. Men så är jag inte superstrikt heller. Andra skulle inte vilja bryta sin ketos, eller skulle må dåligt av att äta sött så de skulle avstå. Valet är helt och hållet ditt, men du kommer inte göra "fel" när du är förberedd. Njut!
  • Annanym
    Denebola skrev 2011-02-24 09:13:32 följande:
    Ojoj, jag är nu uppe den hisnande vikten 54,8 kg, all time high sen jag började med LCHF. Men - fortfarande underviktig enligt BMI Dock trivs jag ganska bra "trots" att jag är underviktig (stirrar mig verkligen inte blind på BMI men tycker det är lite småkul att jämföra), skulle bara vilja komma igång med träningen igen så jag blir lite mer fit. Men jag har fått rundare former och köpte just ett par jeans i strl 29 Förvånad (fast de är baggy, mina skinnyjeans i strl 26 sitter också bra, och numera slipper jag ha bälte i dem, som jag fick ha i början ).

(och för alla nya som blev fundersamma; jag började med LCHF för att gå upp i vikt efter att ha tappat några kilon när jag redan var underviktig, vägde ca 49 kg när jag började och jag är 1,73 m så mitt BMI låg på 16,4)
    Grattis! Och så sportfrågan: Hur känns det?
  • Annanym
    Denebola skrev 2011-02-24 09:54:02 följande:
    Jo, det känns bara bra Lite ovant med extra hull, men bra. Sen kommer jag väl gå ner lite igen (snart mens och då brukar jag gå upp lite extra), men jag fokuserar egentligen inte så mycket på vågen utan på hur jag mår.
    Bra! Jag strävar också efter att komma dit, så nu har jag flyttat ndan vågen till ett krångligt ställe.
  • Annanym

Jamen jag vet inte vad det är med mig ikväll! Är totalt omättlig. Nu har jag ätit fyra skivor rökt lax och en hel burk skagenröra. Och känne rmig fortfarande lite sugen! Hjääälp

• Annanym

Jag vill bara ha gooooooodis! Snälla hjälp mig, det är ett akutläge!

• Annanym
    delight skrev 2011-03-03 14:03:55 följande:
    Stek dig själv en redig omelett gjord på smör och grädde :)
    Tack, men jag är på jobbet utan vare sig grädde eller ägg. Smör har jag dock ett paket! kanske bara ska suga lite på det.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**