Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-27 09:41:52 följande:
    Hon skrev ju i sitt inlägg om periodisk fasta vad som var ok att dricka. Och buljong fanns inte med där.
    Nä ja vet men ja undrar va hon går på vad man får å inte får dricka? Hon kanske inte har tänkt på alla drycker å inte skrev med buljong? För att hon själv inte dricker de men de kan ju va ok ändå? Man får ju dricka buljong när man fastar tex. inför en operation.. Jag tror som sagt de e OK fast Martina inte skrivit med det.

Jag menar om hon går på kcal så borde de va ok tycker jag eftersom de är 18 kcal i 2 msk mjölk som e ok att ha i kaffet och i 5 dl buljong e de 10 kcal? å de är inte mkt kolisar i heller.
    Ok att de e tillsatser kanske men hur "nyttigt" e cola light då?
  • Carolinalovetobias
    mimsan01 skrev 2012-03-27 20:55:36 följande:
    Ni som sysslar med periodisk fasta - 56kilo hade länkat till två sidor om detta. Har ni läst?
    Tack för tipset ska kolla detta =)
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-28 08:37:14 följande:

Och Jonas skriver att man inte ska ha kokosfett i te/kaffe under fastan, därför att det ska vara kalorifritt under fastan. Det är detaljerna som gör det. Så inget kokosfett för mig nu

De skriver väll även Martina? Varken kokosfett eller grädde :) Hur länge ska du fasta denna gång?

Är också lite sugen att fasta idag åt chilinötter igår :( Åååååååå de va såå gott =) :P
  • Carolinalovetobias
    MajasMat skrev 2012-03-28 09:46:56 följande:
    Jag har kört med LCHF i drygt fyra veckor nu. Det har gått jättebra. men nu är jag nära på att ge upp. Är så frukttansvärt dugen på sötsaker. coca cola, karameller, godis, frukt!!! Hur ska jag få bort det här hemska suget? Snart ger jag upp. Jag går inte ner i vikt längre heller. snarare upp... Obestämd
    Cola light/zero kan du ju dricka. Ska du ha mens snart eller?
  • Carolinalovetobias
    rödnos skrev 2012-03-28 22:09:55 följande:
    Hej hej! Länge sen jag var inne här sist.

Problem: jag går inte ner.

Fråga: om jag börjar löpträna, går jag ner mer då? (förstå mig rätt, jag menar ju funkar lchf som vanligt käk? Förbränner jag mer än jag proppar i mig så går jag ner? Yes? No? Jag vet att jag blir hungrigare men kanske förstår nån hur en gammal träningsnarkoman tänker?)
    Jag har haft två missfall nu och har väl känt mig lite stressad och hit och dit. Kanske spelar in men jag har lagt på mig iaf 3 kilo.

Pulverdiet i två veckor eller vad gör jag?
    Ätit lchf i snart ett år.

Kort och knas från telefonen. Hoppas nån hängde med.
    Styrketräning + intervallträning är bäst för fettförbränning. =)
  • Carolinalovetobias

Jag tror (för mig iaf) att många ggr när jag e "sugen" på godis så e de hjärnan som som föreställer sig hur gott de hade vart men jag är egentligen inte sugen på riktigt utan inbillar mig att ja e sugen.. Sen e de aldrig så gott som man föreställer sig att de ska va men äter man :P

Har verkligen börjat lyssna mer på min kropp de senaste veckorna.. Typ e ja verkligen hungrig nu eller tar ja bara för att de e gott? Är jag verkligen sötsugen eller tror ja att ja e de?

Hoppas ngn förstår hur ja menar =)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**