• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Herregud. 24-timmars fasta och 60 minuters Bodypump-pass resulterade i -1.8 kg!! Fantastiskt!

• stjierna

Ninis: efter ca 18 timmar. Sen var jag inte hungrig så därför blev fastan 24 timmar. Det var mitt första styrkepass sedan hösten 2010 och jag orkade hela, med vikter, pallade alla set osv. Hade grym energi o uthållighet!
    Spinning däremot dör jag av på 2 sek ;)

• stjierna

Hur är det svårt för någon att laga naturlig kost? Det finns ju faktiskt massa maträtter där proteinkällan är gemensam, men man kan ha två olika tillbehör ex.

Allvarligt talat, om jag bjuder hit någon så kollar man väl först om det är något dom inte äter/inte tål - jag skulle aldrig köpa o laga mat som jag vet att min gäster ändå inte kan äta - det blir liksom inte en kul kväll för någon av oss.

• stjierna

Jag var så ivrig i min träning förra torsdagen att jag råkade åka på en muskelfästesinflammation i vänster biceps - pinsamt!
    Efter väldigt antiinflammatorisk kost, stretching, zongel och lätt massage konstant har jag nu på två dagar nästan lyckats bli av med inflammationen helt. Lågkolhydratskosten upphör aldrig att förvåna mig! :)

I morgon får det bli ett bodypumppass igen, men snälla vikter vid träning av biceps :P

• stjierna

Paulas mamma: ja, sjuukt ont har jag haft. Jag kunde inte räta ut armen mer än halvvägs, träningsvärken var så gott som borta i lördags morse och helt borta i andra armen när det började göra mer ont i vänster igen, huden vid muskelfästet har varit jättevarm och jag har liksom kännt värmen innifrån också - vilket är typ det största avslöjandet till inflammation ;)

I torsdags var ju mitt första bodypumppass på.... Typ 2,5 år? Så på ben fräste jag på ganska bra med vikter, för jag har bra benmuskler i grunden. Armar/axlar/rygg är jag däremot skitsvag i så på axlar/rygg hade jag de minsta vikterna och på armar hade jag faktiskt bara stången. Jag satsade på att 'känna in rätt' första gången istället för att överträna dag 1. Vilket vänster biceps tydligen tyckte att jag gjorde ändå :P men nu är det nog med återhämntning, bicepsen får en snäll omgång i morgon, men resten av musklerna ska få veta att dom lever! Tänk såhär: du ska precis palla alla repetitioner, om du hade klarat det dubbla har du för lätt vikt :)

• stjierna

Ninis: haha, som sagt. På biceps hade jag pinsamt nog endast stången!!! Jag tyckte verkligen att jag tog det barnsligt lugnt, men ja.. Jag var väl svagare än jag trodde i vänstran :P

• stjierna

Jag är halvpå utmaningen. Alla dagar jag inte jobbar kan jag välja mejerifritt, men om det på jobbet serveras en middag med mejeri så måste jag ju tyvärr äta den ;) så mitt upplägg får bli:
    - reducerade mejerier så långt möjligt
    - PF 24 timmar var tredje-fjärde dag (middag-middag)
    - sturketräning minst 3, men helst fyra ggr/v, motionstränibg så ofta som är möjligt
    - Invägning idag, nästa vägning den sista april

• stjierna

Dotson: jag tror att tre dagar i rad är lite väl magstarkt; du klarar säkert det men psykiskt kanske det blir lite jobbigt? Eller förstår jag dig fel nu?
    Du ökar insulinkänsligheten, stabiliserar blodsockret, sänker IGF-1 (ett tillväxthormon som bland annat finns i mejerier), du kommer in i ketos snabbare och blir osugen på mat, känner dig som superman - bland annat :)

• stjierna

Louiselarson1: här är några anledningar: 1. Mjälksockret (laktos) kan trigga sötsuget och skapar överätning. Laktoset finns också kvar i laktosfria produkter, fast i fri form!
    2. Mejeriprodukter innehåller IGF-1, så är ett tillväxthormon som ska göra att lilla kalven växer 350 kg på ett år - jag vet inte, men jag har inte lust att ha ett hormon som ökar min tillväxt ;) IGF-1 är dessutom bästis med Insulinet och ropar fram det, och Insulin är vårt mest fettinlagrande hormon. Insulin lagrar även bort de fria fettsyrorna från blodet, som vi vill ha där när vi tränar! IGF-1 göder tillväxten av alla celler, vuxna växer inte mer vilket då resulterar i en negativ celldelning med en ofullständig cell som resultat. Ofullständiga celler är dom, som när dom växt till sig, kallas för cancer i dagligt tal.
    3. Mejerier innehåller Kasein som är en peptid som omvandlas till Casomorfin 7 (ja, morfin!) i kroppen. Casomorfin 7 fungerar som ett hormon och dockar in i receptorer i hjärnans celler, men kan inte bestämma över cellen. Det riktiga hormonet som ville in i cellen kommer inte åt.
    4. Vasslet i mejerier är insulinhöjande, och insulin var ju vårt mest fettinlagrande hormon...

• stjierna

Vägde mig i morse (och bad mannen att gömma vågen sen!), den visade 82.5. Jag hoppas på under 80 till sista april. Första dagen mejerifri har varit rena barnleken, det enda som är tråkigt är att jag har absolut noll intresse för mat/att äta! Jag ville inte ens smaka chokladglass (lchf)!! Wtf, typ. Frukost blev ägg, bacon (äter typ aldrig det) och stekt svamp, lunch blev en plocka-självsallad från Maxi med lax o kräftstjärtar o massa avokado o ett ägg. Mätt fortfarande!

Gjorde ett halvfegt Bodypumppass också, ökade vikter på benen, rygg o axlar, men fegade vid biceps/triceps och bröst samt mage. Känner inte en tillstymmelse till träningsvärk än, så jag var nog för feg. Jaja, jag får lägga på på torsdag istället :P

Hur har det gått för er idag?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**