Mandel skrev 2011-03-18 18:47:59 följande:
Lite småsur för att maken vägrade ta reda på vad vi skulle få för mat på den affärslunch vi var på.
Det var självklart 3 rätters. Förrätten fick de tillbaka utan att jag rört den då den innehöll både potatis och bröd. En gubbröra med potatis i???
Kände mig som ett fån när alla började undra om jag var allergisk mot något...
Varmrätten var smördegsinbakad oxfilé och smördegen gick ju att peta bort och jag tiggde till mig några oliver istället för den potatisgratäng som serverades.
Jag frågade vad det var till efterrätt och det var glass med hjortronsås varpå jag undan bad mig den helt.
Livad tillställning med vatten och kött...
Det är för att undvika sådana här "pinsamma" situationer som jag vill vara föreberedd och prata med restaurangen innan om det går. Gissa hur mycket jag har försökt med Wallmans salonger!
Vi har kommit så långt att jag i alla fall kan få en grönsallad till varmrätten istället för potatis, men något alternativ på förrätt existerar inte och efterrätt finns flera att välja mellan - fast fortfarande ingen som jag kan äta.
Och jag har mailat och förklarat vad jag inte äter.
Hur svårt är det att servera vispad grädde m lite färska bär?
Ja, ja, jag överlever nog den kvällen med.
Usch vad trist!
Själv var jag ute och åt grekiskt i helgen med syrran och jag när jag sa att jag varken äter potatis eller cous cous/bulgur så sade de direkt att då gör vi med bara sallad till dig. Jag fick hur mkt sallad som helst och massa extra tsatziki. Perfekt! Där lär jag äta fler ggr.