Kaya skrev 2011-03-07 18:30:17 följande:
Sitter på tåget hem och ät mätt som en plätt efter att bl a ha käkat några LCHF-plättar... Idag har jag ätit så här, tacksam för synpunkter (inser att det inte är "fakirnivå" men det borde ändå vara ganska low carb eller?):
Frukost: 2 pones med Bregott, ost, skinka, örtte med lite havremjölk (oatly)
Mellis: Te med lite havremjölk och 3 små nötbollar (paranötter + valnötter + kakao + kokosflingor)
Lunch: Röra på 2 kokta ägg, massa räkor, lite Keso, lite CF, lite citronmajonäs, dill, örtsalt (MUMS)
Eftermiddag: Ytterligare te med lite havremjölk
Middag: Espresso med vispgrädde, några LCHF-plättar, 4 st ischoklad (kokosfett, 85%coklad, kakao, snabbkaffepulver)
OM det blir nåt mer innan jag lägger mig blir det nog samma som frukosten. Men just nu är jag mätt så jag mår illa så det kanske bara blir örtte...
För mycket? För ofta? För många måltider? För mycket havremjölk? (kanske 2 dl på hela dagen) Några andra misstänkta kolhydratkällor???
Pofiber i pones, blir det inte en hel del carbs ändå? (misstänksam)
K
Enligt receptet som cirkulerade i tråden förut så blir det 2,6 kolhydrater per pones om man gjorde 6 stycken. Jag gör 10 så mina har väl lite mindre per bröd då men jag räknar 2,6 ändå, bättre att avrunda uppåt än nedåt.