rbkzandra skrev 2012-01-12 10:12:23 följande:
Jag är sååå motiverad, tjock och undrande, kan nån hjälpa mig? Problemet är att jag inte är säker på att jag äter rätt enligt LCHF just nu. Jag har läst osv men ni här inne är dem som jag räknar till experter då ni tillämpar detta själva och lever i det. Kort om vad jag äter och motion en dag:
Promenad 30 min
Frukost: 2 Oopsies med bregott och ost eller omelett på 1 eller 2 ägg med ost och skinka
Mellanmål: Antingen: Ostbit/ Oopsie/skinka/liten bit kyckling.
Lunch: Grillad kyckling/86% korv, kallsås (creme fraiche) och grönsallad
Mellanmål: som ovanstående
Middag: Ex färsbiffar med fetaost, en bit ryggbiff elelr kyckling och kokt broccoli, nån sås.
Promenad 60 min
Lite hungrig, vad göra?
Kan tilläggas att jag under hela dagen drar i mig typ 2 liter vatten. Gör jag RÄTT? För lite mat? För mycket? Motionen? Snälla svara =) Har 30 kg att gå ner, men vill leva såhär på ett ungefär alltid. Är trött på att kämpa..
Hygglig meny måste jag säga (även om du inte nämner exakta mängder ser valen bra ut). Möjligen lite tunt på fettsidan? Det är mycket magert kött - kyckling, skinka, ryggbiff, då är det lätt att det blir lite väl mycket protein jämfört med fettet.
Promenader är jättebra och om du inte har ont låter mängden rätt lagom.
Troligen äter du dock lite lite. Du ska ju inte vara hungrig! Äter du rejälare portioner kanske du kan dra ner på antalet mål istället, det vore förmodligen bättre på sikt (mellanmål brukar bli överflödigt efter ett tag på LCHF).
En riktigt bra bok som besvarar många frågor (och dessutom bjussar på massor av recept) är Skaldemans GI-Noll. Oumbärlig, tycker jag!