**Den stora feta LCHF-tråden**
Ledsen om jag kommer med mina hundra frågor ;) Ni måste inte svara om ni tycker jag är jobbig.
Min pappa som är överviktig (150kg) började samtidigt som mig. Han känner sig jättehängig och jämnför känslan med att sluta med droger. Han har nämligen varit missbrukare i sina yngre dagar. Han har ingen ork alls och jag är rädd att han kommer ge upp om det inte bli bättre snart.
Jag vill så gärna att han ska fortätta men han ser mest bara svårigheter. Han är ju van med att stoppa i sig massor av kolhydrater och har varit en riktig matnjutare. Han saknar bröd och potatis mest.
Någon som har tips på hur jag kan hjälpa honom?
Håller på och bakar oopsies nu för första gången och hoppas att det kan va nåt.
Hur många gram kh är det i en oopsie? Någon som vet det?
Jag har lite humörsvängningar men annars funkar det fint :) Ska försöka ge mig på gymmet snart igen. Har inte varit där på två veckor eller nåt nu.

Själv tycker jag Lembas är godare än Oopsies. Mer brödkänsla. Eftersom din pappa är van vid att äta mycket kolhydrater har han också kraftigare omställningsbesvär. I allra, allra värsta fall, om han finner det skitjobbigt kan han öka kolhydratintaget ett tag och sen trappa ner succesivt. Bäst är egentligen att ta det för vad det är (abstinens) och härda ut eftersom det är övergående. Låt honom inte ge upp, säg åt honom att vara en man!