• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-03-17 20:35:06 följande:
    Var det inte samma "stjärnskott" som i någon annan artikel sa att det var trams att människor går ner i vikt och mår bättre och kan minska mediciner med LCHF? Har för mig det iaf.... Känner igen namnet.

Trist att det ska vara så. Hur gick det igår kväll? Jag försöker ju peppa min mamma och syster att börja, men det går trögt. men tack och lov får jag inte mothugg på det sättet iaf.
    Jag såg henne på Nyhetsmorgon med Andreas EEnfeldt och där lät hon tvetydig och fett var självklart farligt, så farligt att hon var tvungen att klämma i hur lång erfarenhet av att vara professor hon hade

Inte ett knyst om lchf ikväll. Alla käkade varm smörgåstårta och min mamma klappade sig flera gånger på magen och sitt fläsk. Syrran satt och tryckte på en stol och båda hämtade en omgång till. Sen satt alla som dästa bullar Min bror käkade visst världens lass och sen blev han jätteseg vilket han kommenterade och maken sa i när vi kom hem att där ser man vad kolhydrater gör. Maken kände detsamma.
     Jag tog en liten bit åt dottern. Hon smakade 2 pyttebitar och käkade sen majs. Jag åt upp hennes bit. Tyvärr tryckte jag i mig en chokladboll (som inte ens var god men jag vågade inte gå och slänga så jag åt resten också) och av någon anledning käkade jag upp sonens Pågenmacka han inte ville ha ... Fan så onödigt.

Jag tänker inte ta upp lchf mer. Vill de vara småfeta och gnälla över sina onda leder och att kläderna av någon anledning blir för små så får de ha sitt fläsk. De har alltid slängt för små kläder till mig men nu får de hiva vidare. Deras för små kläder är för stora på mig

Jag väger mig också varje dag och typ varje gång jag är på toa. Ja, jag är vågoman och jag kan tycka det är rätt kul när det visar fina siffror Visar det dumma siffror blir jag självklart sur men det är rätt motiverande för att stämma av. Jag är inet lång i strumplästen, 160 skitar hög
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    HannaÖrn skrev 2011-03-18 09:40:56 följande:
    Hej hej. Jag är lchf:are sedan en tid. Gått ner nu på sista försöket 7kg. Fortsätter i sakta mak neråt. Men nu har jag en fundering. Jag o min man ska precis till att försöka oss på vår första bäbis. Hur har ni gjort under graviditeterna? Kan man fortsätta eller ska man sluta? Hur ska man bära sig åt för att inte gå upp så jättemycket i vikt under graviditeten??? ///Hanna
    Fortsätt med lchf om du mår bra och fixar det. Själv blev jag väldigt illamående av bara tanken på fett så jag levde ett tag mest på kokta makaroner och rostmacka. När illamåendet la sig vände jag sakta tillbaka till lchf. Jag tycker dock inte att du ska köra superstrikt och att du kan se till att få i dig aningens mer grönsaker och mejeri och kansek unna dig frukt eller rotfrukter om du vill. Håller du dig till lchs lär du inte gå upp massa i vikt. Jag mådde bättre andra graviditeten än första och gick upp 10 kg mindre. Lyssna på din kropp och ge den vad den behöver! Lycka till med bebisverkstaden
  • helene306
    Loreena skrev 2011-03-18 11:21:07 följande:
    Tacogratäng!

Blanda 2 dl creme fraiche, 200 g philadelphiaost, en bit strimlad purjolök och en hackad gul paprika till en smet... salta och peppra lite om du vill.

Stek 400 g köttfärs och krydda med tacokrydda (egen blandning om du vill)

Lägg creme fraicheblandningen i botten på en ugnsform och häll köttfärsen över. Ställ in i ugnen på 225 grader tills det börjar bubbla. :)

Servera med en god sallad.

Jättegott!
    Tänkte precis skriva samma Fast jag skulle nog haft i skivad zuccini också. Eller inte

sniwa: Åh, en Motalabo *vinkar*

Jag åt ju en liten bit varm smörgåstårta igår, en äcklig chokladboll och en skiva Pågenlimpa. Jag blev helt kass i magen för en stund sen. Jag misstänker det som åkte ner igår. Vad tror ni? Kan jag ha blivit så känslig?
  • helene306
    tiiitti skrev 2011-03-18 12:15:31 följande:
    Ikväll blir det tacos här :) tänkte höra vad ni kör med istället för tortillabröd? kanske oopsie funkar bra? eller någon som har något bättre?
    Jag brukar lägga i ett salladsblad eller skiva en massa ost, lägga på tallriken och sleva upp allt annat gott ovanpå. Sen äter jag med kniv och gaffel. Får man ut ett helt salladsblad funkar det bra men det finns risk för lite balt
  • helene306
    Denebola skrev 2011-03-18 14:05:21 följande:
    Hmm... mät med ett måttband då?
  • helene306

Termos: Vad trist med maten! Jag håller med dig, hur svårt är det med lite bär och vispad grädde? Eller är det själva grejen att det är under Wallmans värdighet att servera "enkel" mat? Hoppas du får någon ordning på det hela!

yena: Just det, pilates skulle ju jag testa. Är det jobbigt? Tycker du det ger något? Kör du egna övningar som du lärt in eller efter någon film?

Hur länge kan man käka ägg och bacon utan att tröttna på det? Jag är inne i en "vad-ska-vi-äta"-dimma och det blir ägg och bacon till middag varje kväll. Inspiration och ork=0

• helene306
    Mamma till två mirakel skrev 2011-03-18 20:35:44 följande:
    Termos...jag var på café i veckan och bad att få grädde i kaffet istället för mjölk å han i kassan tittade på mig som om jag vore dum i huvudet...-Jag kan vispa mjölken lite så den blir lite fluffigt sa han....ööh nej det går bra utan Obestämd va fasen förr i tiden haded la alla grädde i kaffet å inte mjölk...kände mig som en spetälsk hahahaaa....
    Förra helgen när jag var och fikade frågade jag efter grädde. Jag trodde hon skulle föreslå sån där spraygrädde men nej då, hon hämtade ett paket vispgrädde  Jag trodde jag skulle få en dum blick och någon kommentar men inte och jag blev jätteglad
    yena89 skrev 2011-03-18 20:51:05 följande:
    Pilates 'r underbart och det ger en otroligt vacker kropp! Det är inte så mkt kondition och fettförbränning utan ger mer smidighet i kroppen, förlänger musklerna och gör kroppen snyggare :) Så det får man kombinera med kontidionsträning nångång i veckan :) Man tror inte det ger nåt men efter nån vecka bara kan man se resultat i spegeln, man är liksom fastare i kroppen :)

Dom tre serierna körde jag nu:
    1.
    " target="_blank">

2.
    " target="_blank">

3.
    " target="_blank">

Nästa gång ska jag lägga till denna med:

" target="_blank">

Tack Jag har en kompis som brukar köra och hon rekommenderade men så är det ju detta med att få tummen ur Hon kunde köra någon övning när hon lagade mat osv. Sånt gillar jag Något för min sladdriga kropp kanske? *spanar in länkarna*
  • helene306
    yena89 skrev 2011-03-18 20:51:05 följande:
    Pilates 'r underbart och det ger en otroligt vacker kropp! Det är inte så mkt kondition och fettförbränning utan ger mer smidighet i kroppen, förlänger musklerna och gör kroppen snyggare :) Så det får man kombinera med kontidionsträning nångång i veckan :) Man tror inte det ger nåt men efter nån vecka bara kan man se resultat i spegeln, man är liksom fastare i kroppen :)

Dom tre serierna körde jag nu:
    1.
    " target="_blank">

2.
    " target="_blank">

3.
    " target="_blank">

Nästa gång ska jag lägga till denna med:

" target="_blank">

Jag tänkte att jag kan inet bara glo, jag kan lika gärna testa övningarna också. Nu lär jag känna av magmusklerna i morgon
  • helene306
    yena89 skrev 2011-03-18 21:31:55 följande:
    just den första lär få din rumpa och dina lår att brinna :P Men jag har ätit lchf i typ 7 månader nu så min kropp har nog ställt om sig till fettdrift därför återhämtade jag mig så snabbt tror jag. Vet inte hur länge du ätit LCHF? :)

Blev lite hungrig nu efter så det blev att steka två ägg och göra lite tonfiskröra till^^
    Mmmm ... jag kände det Efter första barnet fick jag förskjutning i bäckenet och det har "klonkat" i min högra höft sen dess. När jag skulle göra benrullningen igår klonkade det rejält! Det låter helt sjukt! Inget ont men det låter obehagligt. Ingen träningsvärk idag, magen känns svagt, svagt men det är positivt för då drar jag in magen och använder magmusklerna per automatik. Ska köra ett pass nu innan jag skakar liv i bebis tänkte jag Jag har ätit lchf sen 2009 med lite avsteg under graviditet.
  • helene306
    yena89 skrev 2011-03-19 11:04:32 följande:
    Men vad bra att du testade :D Haha ibland kan det låta så på mig med just vid dom benövningarna :P
    Magen drar jag också alltid in av vana.
    Ja men då borde ju din kropp vara ganska van :) Jag har inte heller träningsvärk! :o Brukar alltid få det :/

Nu ska jag bara köra två små pass (den för rumpan och så den nya) Som lite "morgon"-träning och sen ska jag handla in inför fakir-veckan :D

Får jag träningsvärk är det mest för att musklerna inte användts Jag körde benövningarna men shit alltså vad det bränner! Men det är gött! Jag ska kolla om det finns någon cd så jag kan köra på tv:n istället för att ligga och glo på datorn Sen måste jag möblera om (putta undan vardagsrumsbordet) så jag får lite space Känner mig inte ett dugg trött efteråt, det känns bara skönt i kroppen.

nassu: Jag har alltid kört efter att jag äter när jag är hungrig och tills jag är mätt. Ibland har jag haft dagar där det bara passerar 2 timmar och jag är hungrig igen TROTS att jag kan ha tryckt i mig fett. Det är bara att gilla läget och lyssna på kroppen och ge den mat. Sen försvinner denna hunger och jag kan hålla mig 4-6 timmar. Lyssna på din kropp och skit i klockan!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**