**Den stora feta LCHF-tråden**

Att jag är skeptisk är för att jag är rädd att gå upp. Det är för god mat i mina ögon Jag har inte 5 kilos att gå ner utan mycket mycket mer.
Just nu kan kan bara inte tillåta mig att gå upp ett enda gram MEN jag har ju gått ner drygt 1 kilo så jag kör på
Tack för svar Denebola!
Moiranie: Här finns lite lugnande om kolesterol. Jag tyckte jag hade högt LDL (4,3 av referensvärde 4,7) och högt totalkolesterol (6,1) men när jag delade totalen med HDL fick jag 4,0. Alltså helt ok. Jag hade tänkt kolla upp kolesterolet igen, kanske nästa år för att se om det ändrat sig. Måste säga att din man har bra läkare som uppmuntrar till att fortsätta med lchf! Jag tror också att det ligger kvar för din man men att det kommer ändra sig. Jag har läst om många som haft högt kolesterol som sedan ändrat sig med lchf
ThePoint: Jag upplever också tänderna renare men tandstenen som jag hade hoppats skulle bli aningens bättre har inte ändrats. I höstas var jag tillbaka till tandläkaren eftersom hon upptäckte början till ett hål i januari men eftersom jag var gravid kunde de inte röntga. Jag var tillbaka i höstas för att laga hålet och kolla röntgen men då bedömde hon det så litet så det kan fixa till sig själv. Jag hoppas självklart att det inte krävs någon åtgärd nästa gång jag ska tillbaka
Barn: Sonens förskola, där även dottern ska gå sen, använder enbart fullfeta produkter, Bregott och smör i maten. Kocken lagar allt från grunden i den mån det går. Inga halvfabrikater och hon bakar allt som ofta eget bröd. Ibland kommer självklart annat bröd in. Det jag fasar för är när sonen börjar förskoleklass i höst. Där serveras halvfabrikat, mellanmjölk och Lätta. Gissa om jag lär ifrågasätta maten Dottern på 11 månader äter det mesta av det vi äter, dvs lchf, men även potatis, ris, pasta, bröd och frukt. Hon äter köpegröt trots att det bär mig emot men annan gröt har hon slagit ifrån sig. Välling dricker hon inte heller så hon får äggmjölk. Det gillar hon
Idag kom paketet från H&M. Upp och testa bikinin. Bandeau-bh:n. Som pessimisten trodde, den passade inte. Det var som en oval glipa mellan brösten vilket resulterade i att från sidan syntes bröstet. Det gillade jag inte. Heltäckande bh vore nog bättre Den får returneras och jag får spana vidare annars verkade bandeau-bh vara vra åt mina utsugna skinnlappar