Längtan efter liten skrev 2011-03-16 15:35:54 följande:
tack för era svar. då avvaktar jag några veckor efter bebisen kommit.
Ni har ju självklart rätt.. kanske ska landa i vad som komma skall innan man chockar kroppen med detta också.
den är ju redan i chosk efter en förlossning så att säga.
Ni kommer få lära upp mig helt från grunden så ni är berädda på det :)
Som Denebola tipsar, beställ pocket och läs (så du ha något att göra under amning

) så du vet vad det hela går ut på innan du drar igång. Det blir betydligt mycket enklare då när man vet hur det fungerar i kroppen och ev. omställningsbesvär så man inte tror att lchf inte funkar.
Låt det ta den tid det tar innan du börjar. Man vet aldrig innan hur man mår efter förlossning. Jag har varit jättepigg båda gångerna trots att jag nu efter andra barnet förlorade mycket blod och fick ett lågt hb. Sömnen var helt kass och jag sov inte på närmare 2 dygn efter att jag fick luft i tarmarna efter snittet. Men men, allt ordnar sig och jag har mått bra och haft energi trots viss trötthet. Det tackar jag lchf för! Hade jag ätit som "vanligt" hade jag garanterat varit halvdöd och aptrött.
Med bebis ska man helt plötsligt sätta någon annan före sig själv. Saker som tagit kort tid innan kan ta en halv förmiddag

Man kan bli överrumplad över hur lång tid saker och ting kan ta. Sen det klassiska vintertid: knöla på trbebis overall och andra attrialjer, du är genomsvett och klär på dig. Bebis bajsar. Tjolahopp. Av med allt och börja om. Lika kul varje gång

Sen vet man inte vad man får för sorts bebis. Får bebis kolik kanske man inte orkar bry sig om maten. Nu hoppas vi inte att ni ska få en kolikbebis men man kan förbereda sig på värsta. Vi glömde visst bocka i "sömn" på beställningssedeln och dottern sov först på dagen när hon blev runt 9 månader. Fram tills dess var jag överlycklig om hon sov 20 minuter.
Oj vad jag svävar ut

Kort och gott: se till att du själv mår bra i kroppen innan du börjar. Tills dess läser du på och lär dig bebis och njut av att du blivit mamma. Alla säger jämt att det går så fort. Det har jag märkt nu med andra barnet. Snart är hon 1 år och jag vill stanna tiden