**Den stora feta LCHF-tråden**

Jahopp. Liksom var och varannan dag behöver jag lite pepp. Idag tog jag faktiskt fram en stor macka och bredde smör på, satte mig vid datorn, tog tre bett och fick sedan syn på ett kort på mig själv från semestern i höstas. Det positiva var väl att jag gick raka vägen och slängde mitt fusk, som jag då inte hann så långt på. Jag orkar fasen inte! Jag hatar att detta inte funkar på mig! Jag är så vansinnigt trött på att kontrollräkna kolhydrater, läsa om alla som lyckas så jävla bra och hur braaaaa alla mår! Jag saknar stora jävla sallader! Jag saknar min frukt och jag saknar att äta lite godis utan att känna att jag sabbar en jävla massa genom att falla ur ketos. Men jag vet ju å andra sidan inte om jag är i ketos nån gång... fan!
Och det funkar kanske mer för dem som står stilla ett tag. Jag har ju aldrig gått ner med LCHF.
Snälla ni som har koll på sköldkörtelvärdena, Mars09 och ni andra; imorgon ska jag till läkaren och få provsvar. Kan ni ge mig länk till nån seriös sida där detta med att sänka taket för TSHvärdet diskuteras? Så jag kan ta med det imorgon till min envetna läkare,
Jag har gjort varm choklad med hett vatten, lite grädde, sukrin, kakao och kokosfett. Gott! Man kan ju ha lite i en varm sås eller varför inte göra ischoklad! 50 gram mörk choklad och 100 gram kokosfett. Smält ihop, häll i formar och är några om dagen. Mums!!
Nä. Min läkare vägrar gå med på att jag har låg ämnesomsättning. Idag fick jag ta EKG, leverprover, prover på binjurarna, sänka, blodvärde osv. Jag har tydligen inte förstorad sköldkörtel och TSHvärdet på 3,3 är sååå bra tycker hon. Jag är så trött på det... Ska få provsvar på måndag. Hon vill få det att vara gluten jag inte tål, att det är därför jag mår som jag gör. Suck... Tror inte det, va.
Ja, jag har fått namnet på en expert inom området och ska kontakta henne. Tack för input.