Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carolinalovetobias skrev 2011-12-01 22:18:39 följande:
    tack för pepp! ja de hoppas ja med! fyfan va gasig ja e i magen nu :( längesen ja hade så här mkt gaser :S de märker ja stor skillnad när ja äter lchf!! fiser typ aldrig då!! stackars min rumskompis ;) haha.. smygisar under täcket.. haha.. fan va ja e övertrött!
    Samma här. Pruttar bara en tiondel mot vad jag gjorde före jag startade med LCHF.   Nu blir jag överraskad om det kommer en fjärt då och då.
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Vilda Tiger
    rednose skrev 2011-12-04 19:18:15 följande:
    Yes! Gjorde det just!
    Här är alltså tråden för gravida, blivande gravida eller tidigare gravida som äter LCHF!

www.familjeliv.se/Forum-24-64/m62371925.html 
    Hm... faller inte de flesta därunder? Då kommer ju denna tråden att dö. Jag har också varit gravid, även om sista barnet kom för 1.5 åt sedan. Ska det vara specifikt just för hur man klarar illamåendet med LCHF eller hur är det tänkt?
  • Vilda Tiger

Jahopp. Liksom var och varannan dag behöver jag lite pepp. Idag tog jag faktiskt fram en stor macka och bredde smör på, satte mig vid datorn, tog tre bett och fick sedan syn på ett kort på mig själv från semestern i höstas. Det positiva var väl att jag gick raka vägen och slängde mitt fusk, som jag då inte hann så långt på. Jag orkar fasen inte! Jag hatar att detta inte funkar på mig! Jag är så vansinnigt trött på att kontrollräkna kolhydrater, läsa om alla som lyckas så jävla bra och hur braaaaa alla mår! Jag saknar stora jävla sallader! Jag saknar min frukt och jag saknar att äta lite godis utan att känna att jag sabbar en jävla massa genom att falla ur ketos. Men jag vet ju å andra sidan inte om jag är i ketos nån gång... fan!

• Vilda Tiger
    JonteMax skrev 2011-12-04 23:59:39 följande:
    Mitt tips som funkade för mig när jag var i EXAKT samma situation som du: Bestäm ett datum, säg nästa måndag, att du ska börja ordentligt med LCHF. Tills dess äter du allt onyttigt och gott, pasta, ris, bullar, kakor, godis - ja unna dig allt! Jag kände mig verkligen dålig, ont i huvudet, trötthet och så kallade matkomor. När din LCHF-dag kommer så börjar du från noll igen, men går inte direkt till strikt LCHF, utan minska på kolhydrater lite i taget.
    hjälpte för att du blev peppad igen eller för att du började gå ner i vikt då? För jag har kämpat i fyra månader, utan att gå ner NÅT räknat från starten. Upp och ner lite men det har väl varit kroppens naturliga viktpendel. För hade jag bara gått ner i vikt hade jag orkat kämpa hur bra som helst!

Jag uppskattar ditt knep, men en sådan vecka / helg skulle få mig att må ytterst dåligt då  jag är diabetiker typ 1 och mitt insulin nu är inställt på en LCHFkost.
  • Vilda Tiger

Och det funkar kanske mer för dem som står stilla ett tag. Jag har ju aldrig gått ner med LCHF.

• Vilda Tiger

Snälla ni som har koll på sköldkörtelvärdena, Mars09 och ni andra; imorgon ska jag till läkaren och få provsvar. Kan ni ge mig länk till nån seriös sida där detta med att sänka taket för TSHvärdet diskuteras? Så jag kan ta med det imorgon till min envetna läkare,

• Vilda Tiger
    Mina småtroll skrev 2011-12-05 21:51:28 följande:
    Åh lycka till!!!

Googlade lite snabbt men hittade inte just det med sänkningen. Däremot skriver Bo Wikland (framstående läkare inom endokrinologin) om vad han anser är normalvärden:

dinamediciner.se/nyheter/normalvarden-skoldko...

dinamediciner.se/nyheter/fixa-din-skoldkortel... 

Han vill att läkare ska bli mer lyhörda för symptom och inte bara titta på värden. Och att värdena inte är generella för alla utan att de kan variera (man ska se till hur personen mår alltså).

Håller alla mina tummar för dig!!!! Jag är alltså (nästan) 100% säker att du skulle bli hjälpt med levaxin...om du bara fick provmedicinera iaf!! Jag höll ju också på i flera månader med kosten, träning m.m. GICK UPP I VIKT!! Trots att jag hade ca 20 kg övervikt sedan graviditeterna...så fy, jag vet verkligen hur det känns...helt knäckande! Den känslan att man anstränger sig till tusen, o så går man upp...fy f*n....hoppas jag ALDRIG mer hamnar där. Jag höll på o bli tokig. Men efter 2 månader med levaxin vände allt Både vikten o alla andra konstiga symptom jag hade började bli bättre Nu går jag ner i snitt 1 kg i veckor, LYCKA!!

Om du har fler symptom på hypo, skriv ner dom så att du inte glömmer (ex trötthet, frusenhet, exem, trög mage, vikten som sagt, humörssvängningar/stress m.m)

Tack för länkarna! Äntligen kanske jag kan få ett svar på varför ag gått från att vara en ganska sexuell person till att typ aldrig vilja pippa...

Sigrid
    Tack!
  • Vilda Tiger

Jag har gjort varm choklad med hett vatten, lite grädde, sukrin, kakao och kokosfett. Gott! Man kan ju ha lite i en varm sås eller varför inte göra ischoklad! 50 gram mörk choklad och 100 gram kokosfett. Smält ihop, häll i formar och är några om dagen. Mums!!

• Vilda Tiger

Nä. Min läkare vägrar gå med på att jag har låg ämnesomsättning. Idag fick jag ta EKG, leverprover, prover på binjurarna, sänka, blodvärde osv. Jag har tydligen inte förstorad sköldkörtel och TSHvärdet på 3,3 är sååå bra tycker hon. Jag är så trött på det... Ska få provsvar på måndag. Hon vill få det att vara gluten jag inte tål, att det är därför jag mår som jag gör. Suck... Tror inte det, va.

• Vilda Tiger

Ja, jag har fått namnet på en expert inom området och ska kontakta henne. Tack för input.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**