• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan man få högt kolesterol av för mycket protein?

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Denebola skrev 2011-03-25 17:52:24 följande:
    Vi ska göra våfflor i kväll, en sats LC och en sats HC, så tar vi varsin sats Till ska vi ha vispad grädde och jordgubbar!
    Hur gör du våfflorna?
  • Faile

Binder kroppen mer vätska eller nåt när man är sjuk?

För vågen visar +1 sedan igår och just gårdagen blev väldigt lite mat just för att jag blev sjuk, så det verkar orimligt annars.

• Faile
    Linda1976 skrev 2011-03-26 13:51:54 följande:
    Ingen aning! Men åt du mer blev d kanske mer carbs också? Sen kan ju vikten variera nåt kilo upp å ner utan anledning också.
    Nej jag åt mindre, inte mer

Egentligen hade jag normalt inte reagerat men vikten har stått still på hektot i två veckor och just igår åt jag kanske totalt endast 10kollisar ( 1 knäckemacka med makrill och en omelett ).
    Dessutom var det igår jag återgick till vanligt kaffe istället för snabbkaffet, vilket ju är var en skillnad på 34gram/100 till 0,4gram/100.
    Och då helt plötsligt går jag upp ett kilo istället, tyckte det var märkligt bara.
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-03-26 14:23:37 följande:
    I bryggt kaffe finns det inte så mycket carbs:

Inehåller kaffe några kolhydrater? Hur många i sånt fall?

Ja, men obetydligt. Livsmedelsverkets tabeller över energi- och näringsvärden anger för 100 gram bryggt kaffe följande värden: 
    Vatten 99,4 gr 
    Kolhydrater 0,4 gr 
    Protein 0,1 gr 
    Aska (oorg. salter) 0,1 gr 
    Energivärdet anges till 8 kJ (= 2 kcal).

www.kaffeinformation.se/templates/faq/Categor... 

Nej alltså, snabbkaffet ( Nescafe, varning!! ) som jag druckit i 2 veckor innehöll 34/100, men det bytte jag igår till vanligt kaffe som istället är 0,4/100.
  • Faile

Men det är egentligen inte så viktigt med detta kilo +.  
    Tyckte bara det var lustigt att det kom just nu, med tanke på att jag överätit kollisarna senaste två veckorna förutom just igår, så därför jag tänkte att det kanske var vatten pga sjukdom eller nåt 

• Faile

På tal om kokospannkakor så gjorde jag dem förra veckan och tyckte det blev jättebra.
    Nu gillar ju jag kokos så smaken är helt ok och jag gör dem i en pannkakslagg av gjutjärn, kan tänka mig att de blir mycket tjockare i teflonpanna.

• Faile
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-26 14:49:09 följande:
    Jo kroppen kan iaf stoppa förbränningen tillfälligt när man är sjuk, har för mig att jag läst någonstans att man kan samla på sig vatten också.
    Jag hoppas på det. Ketosstickan är nästan helt svart så ketosen är det inget fel på. Kanske är medicinerna jag proppar i mig också.

Vad ska alla äta till middag idag?

Här blir det antingen just kokospannkakor eller kycklingwraps.
  • Faile
    P28 skrev 2011-03-26 15:17:32 följande:
    Aioli såklart! Glad

Hörni, någon som har recept på tacopaj? och då menar jag kanske främst botten? som är lite mer bottenliknande än de flesta lchf-recept jag hittar som mest liknar omelettbotten...
    Jag gör också med Linda pones. Tyckte det blev jättebra.
    Dock kommer jag nästa gång göra så att jag ställer in degen i kylen en stund, så den går lättare att få riktigt tunn i botten i formen sen.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**