jeng skrev 2011-04-05 20:41:12 följande:
Var bor du? För här har Hassel och Al varit i full gång i 1.5 vecka ungefär!! Kolla pollenprognos på nätet (jag brukar googla) så vet du läget.
Tycker också att det har varit rätt så kallt, och regnigt dessutom, men det hjälper tydligen inte!
Här är det värsta att min 2.5-åring blivit allergisk nu med

Vi har fått flera olika mediciner nu, men det känns ju inte så kul att börja hälla i honom både det ena och det andra så här tidigt. Jag och maken fick våra allergier rejält först runt 19 års ålder...
Vi bor på Åland och här har det ju faktiskt börjat blomma lite. Var även hemma hos släkten i sthlm under helgen där det var rätt varmt ( dåligt väder förvisso ), så det är inte alls omöjligt.
Får se hur det blir med våra barn ( 2 och 3,5 år ) , de visar inga tecken än tack och lov men både jag och maken är allergiska så risken är ju rätt stor. Får hålla tummarna.
Nu är jag iaf proppmätt efter två kokta ägg med bea och en stor omelett med massa ost i, så nu kan jag inte proppa i mig nåt onyttigt även om jag skulle vilja

Denebola skrev 2011-04-05 20:55:48 följande:
Jag tog KETCHUP på mina falukorvsbitar nyss

Men den gick ut igår så det var lite "sista chansen". Och bara några småkluttar

Plus att det var den med mindre socker.
*lägger mig på stupstocken - do your business*
Jag brukar faktiskt ha på några få droppar sockerfri ketchup och amerikansk dressing på våra burgare hemma. Dressingen är ju inte direkt vad man skulle kalla naturlig gissar jag, men några få droppar må väl vara hänt någon gång. Och kollismässigt är ju det helt ok, så vad fasen.