• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu har jag tappat matlusten igen. Blir lite lätt hungrig men nästan mer illamående så jag har lite svårt att äta ordentligt.

Idag har det då blivit äggsmör till både frukost och lunch, och middagen är varma mackor ( lembas med makrill och ost ).
    Visserligen är allt detta gott, men känns som för lite mat?!

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    joller skrev 2011-04-12 08:43:19 följande:
    Två frågor...

var köper man fiberhusk? och var kan man hitta vaniljpulver?
    Fiberhusk har jag köpt i vanlig affär, vid glutenfria varor.
    Vanlijpulver köpte jag i hälsokosten, men vet att vissa butiker i Sverige också har den.
  • Faile
    yena89 skrev 2011-04-11 19:47:44 följande:
    äggsmör? :o vad är det? :o eller menade du äggmjök? :o
    Kokta ägg, smör och salt och mosa ihop

Låter äckligt, men är faktiskt jättegott.
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-04-12 09:18:07 följande:
    Ja, det låter skitäckligt

Men kanske värt att testa, för jag åt ett kokt ägg härom morgonen på vanligt vis, med lite majjo/caviar och URK vad det växte i munnen på mig. Jag har helt enkelt tröttnat på kokt ägg  
    Själv är jag skitless på majjo, så därför gav jag äggsmöret en chans häromdagen och det visade sig vara godare än ägg och majjo
  • Faile

Mina kompisar tror att jag blivit galen av lchf-sekten som äter äggsmör och äggmjölk
    Båda låter ju rätt nasty.

• Faile
    adams family skrev 2011-04-12 09:52:13 följande:

Tycker det är ganska roligt att de jämför LCHF med en sekt...då borde ju världens största sekt vara High carbsekten eller nyckelhålssekten...verkar som om många är hjärntvättade och fettskrämda..vi är väl bara upplysta med en gammal sanning

Eller hur?!
    Lustigt också med en person ( inga nick nämnda ) här på fl som söker upp lchf-trådar ( inte denna än som tur är ) och klagar på de fanatiska lchf:arna, kallar oss sektmedlemmar osv. Man kan ju undra vem som är fanatisk där egentligen.

Men hon kan nog inte rå för det om hon står under Uffes/Steffes inflytande. De kan vara luriga de däringa sektledarna
  • Faile
    yena89 skrev 2011-04-12 11:24:34 följande:
    HAhahahaha xD Berserk-Linda ja haha ;)
    Nej nu vill jag nästan skapa gruppen. fatta bara namnet...stora FETA LCHF-gruppen hahahahahah xD
    Jaaa, bra idé tycker jag. Jag är lätt med i en sådan grupp
  • Faile
    yena89 skrev 2011-04-12 12:06:52 följande:
    Säg till om ni kan hitta gruppen....för jag vet inte om det är jag som måste lägga till. Jag gjorde den hemlig så alla bordeju kunna se den, men bara medlemmar kan se innehållet.
    Jag hittar inte.
  • Faile

Kan ju vara så att om du gjort den hemlig så måste man få en inbjudan för att kunna gå med, den är alltså inte sökbar.
    Vet att mina kompisar har en sådan gbp-grupp på fb.

• Faile
    Snowsee skrev 2011-04-12 13:42:32 följande:
    Jag har en undran till er som ätit lchf ett tag. Jag är nu inne på vecka fyra. De första två veckorna upplevde jag att magen blev mycket bättre och jag gick oftare på toaletten för att göra nr två. Nu har jag inte gjort det sen i lördags... Någon som känner igen sig? Vad beror det på?
    Druckit för lite?
    Testa även att dricka linfrövatten ( 2msk i 1dl vatten som står över natten, sila och drick ).

Hur blir det med fb-gruppen, jag hittar ingenting.
    Tycker också att tråden ska hållas levande, men som någon sade att man kan ju lägga upp bilder och annat där som man kanske inte vill att hela fl ska se. Jag vågar inte lägga upp bild här tex
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**