• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Oh man, ammat hela natten o snart kommer gästerna. Känner mig som dunderklumpen o har garanterat inte gått ner nåt.

Inte 20 ägg nej. gott är det men kan något för många även för mig.
    Vågar inte väga mig idag!
    Får bli en långpromenad i solen sen iaf med pappsen. Elkonverterad o pigg som en mört e han nu och ska byta hjärtklaff inom tre månader så vi ska gå oss i form både fysiskt o psykiskt.
    Hej o hå dags för lyxlatte och äggröra med bacon!
    Glad söndag!

• rödnos

Virriga Vera - kolla på Whole Foods eller Trader Joes, de har fullfet ekologisk yoghurt.

• rödnos

Om de finns på östkusten iof. Jag är california-bo så jag är inte hundra men liknande affärer finns garanterat iaf.

• rödnos

Ninis - inte permanent nu längre men jag har min lägenhet kvar och är där ett par månader eller så om året.

• rödnos

Jag vägde mig idag trots allt och har nu gått ner ca 15 kilo sen förlossningen för snart 6 veckor sedan! Tjoho!

• rödnos

Lovesmammi - om du vet att du tål kokosfettetbra så kan du nog ta det när som helst. Jag tog i teet på kvällen och vaknade kallsvettig och spydde...

Är det vanligt att man blir väldigt törstig av kokosfett? Tycker mig vilja dricka ännu mer nu sen jag började införa kokosfettet??

• rödnos

jag har en rejäl tesked i morgon kaffet, en matsked i lunchsmoothien och en rejäl tsk i teet.
    lagar jsg tex en gryta så åker det i ett par teskedar där oxå. 

• rödnos
    millifjor skrev 2013-03-11 16:28:49 följande:
    Tack för artikeln! Blev inte jättemycket klokare Rödnos, men snällt att du tänkte på mig .tycker det är jobbigt att behöva räkna hur mkt carbs, fett och protein man får i sig, då börjar det likna viktväktarna och det orkar jag inte med
    fast jag räknar inte jag heller. Håller som omedvetet "koll" på att tänka på fördelningen. Äter man för mycket protein så går man ju inte heller ner och äter man för lite fett blir man hängig och trött etc. 
    Vår diskussion handlade ju dock om vad som räknas som LCHF och vad som är en vanlig lågkolhydratskost. Det var det jag tänkte Skaldeman kunde svara på i den där artikeln.  
  • rödnos

Vad händer?!? Sambon har mått illa i 48 timmar och nu vaknar jag av halsbränna, yrsel och illamående jag oxå?! Verkar inte sjuka dock men fy fan för att behöva springa o spy när en liten ligger fastsugen vid bröstet... Dessutom läckte den jävla Libero blöjan inatt igen så jag har fått bädda om... Vill bara sova! Kommer en tjej kl 7 (!!) och ska köpa vår barnvagn och sen har jag tusen ärenden under dagen. Fattar inte hur jag ska orka?!
    Misstänker kokosfettet....

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**