• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

FrökenFrej - i ca 2,5 år. du själv?

• rödnos

Jag menade absolut inte att ha "en attityd" men jag tycker det är viktigt att man vet vad och hur man bör äta för att uppnå de resultat man vill.
    Det är ju ändå som jag skrev, många här verkar tro att de äter LCHF men i själva verket har de bara dragit ner på kolhydraterna. Dock inte till de nivåerna som anses tillhöra LCHF.

• rödnos

OK ok, ta det lugnt! Om NI känner att ni har koll så är det väl super! Mitt inlägg var generellt riktat så ni behöver ju inte ta åt er om ni vet att ni gör något som funkar för er, eller hur?
    Jag tänker inte ge mig in i nån vild familjelivs-drama-hets-debatt. Jag skrev det jag skrev och de som behöver info kan ju hitta den på given länk. Grattis till er andra att ni oxå gör nåt som verkar funka för er.
    kram på er! 

• rödnos
    millifjor skrev 2013-03-04 19:06:07 följande:
    Fast jag tycker det är kul med diskussion jag är absolut inte arg eller sur faktisk, svårt att tolka skriftspråk. Berättar bara hur jag tänker och gör helt enkelt!
    ok! Jag är samma men man blir alltsom oftast missförstådd här och jag vill inte hamna i en sån situation igen där det slutar med att folk ska "gadda ihop sig" fast de inte fattat vad jag skrev egentligen... om nu det "makes sense"?
    Jag har lite svårt att få fram rätt formulering ibland, skadad av att ha bott utomlands och slänger gärna in engelska fraser av den anledningen för att det är enda sättet för mig att känna att jag får fram vad jag vill säga.
    jaja, nu har jag iaf shoppat loss på bodystore! tjohej! 
  • rödnos

Kaffeamanda - man går ju NER pga ökad förbränning av tyngre vikter.
    Lätta vikter och massa reps tillhör stenålderstänket! våga lyfta tungt så ska du få se på vågen att du blir lättare!!

• rödnos

var på akuten med lillkillen igår som fått feber och konstaterade att han går upp ca 350g i veckan!!!

Rekomendationerna från BVC är 150! Nån som ammat på LCHF? Kan det vara därför?

Och, en annan fundering... äter man kokosfett, är det någon som tror att det går över till bebisen? Min mor, LCHF succéhistoria, verkar tro det??? Tycker det verkar långsökt jag...

Hur som helst han mår ju prima, dvs förutom hans skumma feber, så det verkar ju inte vara några konstigheter att amma på LCHF ändå...

Ninis - Du som är träningstoka som jag, ge hit ett bra första mål för sidoplankan för en relativt nyförlöst stackare! Klarar än så länge bara 3x1 min på tå i vanliga men tänkte ge mig på sidorna nu. 

Kom dessutom på ett sätt att förklä kokosfettet i kaffekoppen! Tycker det är som att dricka lypsyl annars så jag la i lite vispad vispgrädde, typ en msk. lite lyxig känsla oxå och så får jag i mig mer fett! Whoop whoop! 

• rödnos
    stjierna skrev 2013-03-05 08:27:56 följande:
    Rödnos: varför ökar förbränningen vid just tunga vikter?
    egentligen bara för att större muskler förbränner fler kalorier än små.
    Tänk så här, vilken muskelgrupp är jobbigast att träna? Jo, benen eftersom de musklerna är störst! Inte lika jobbigt att träna armarna tex...

Men kolla in här, tyckte det verkade vara en ok artikel:

iform.se/traning/styrketraning/oka-din-forbranning-med-styrketraning 

Viktigt för styrketräningsrädda tjejer (vilket det oftast handlar om när det gäller rädsla att bli för "stor") är att komma ihåg att man INTE kommer se ut som hulken bara för att man tar i med tyngre vikter. Man får träna otroligt mer riktat och muskelspecifierat för att lyckas med det...
    Jag har tex fått en del av mina favoritövningar från svenska skidlandslaget, dvs Kalla mfl och vi vet ju alla att de inte ser ut som Arnold direkt, snarare som Åsa Nisse.  
  • rödnos
    Ninis skrev 2013-03-05 08:34:53 följande:
    Rödnos,
    Om du klarar 3 x 1 min på tå i vanlig planka så är det mer än vad jag klarar Jag har inte gjort plankor hemma morgon och kväll sedan jul. Så jag har blivit svag i bålen igen, men ska återuppta det nu. Jag kanske klarar 30 sek x 3 nu. Däremot är jag starkare vid sidoplanka. Hur menar du med mål för sidoplanka? Du kan väl köra 3 x 1 min där oxå? Eller så kör du höftlyft i sidoplanka. Det är grymt jobbigt. 
    Jasså? Vafan är du klen eller?
    Jag har (och jag menar inte att skryta) bara kört två ggr sen graviditeten/förlossningen så jag har ju knappt kommit igång men innan allt det stod jag 3x3min... Kanske har jag inte tappat så mycket styrka i bålen som jag trodde (eller som DET SER UT SOM HAHAHAAH!) i alla fall då?

Jag har alltid hatat sidoplankor därav funderingen.. Känns inte som att jag kan stå länge alls men jag kan ju testa med en minut. Skulle bli galet förvånad om jag klarade en halv dock...
    Höftlyft ska bli!

• rödnos
    Ninis skrev 2013-03-05 08:46:08 följande:

Jag har varit svag i bålen ända sedan jag gjorde en navelbråcksoperation. Har inte riktigt fått tillbaka samma styrka igen. Men jag ska jobba på det.

Man är ju olika stark i olika muskler. Du är stark i bålen, jag är stark i ryggen och benen. Man har ju olika styrkor och svagheter.  
    Skojade med dig ju!
    Jag var nära att få en navelbröcksoperation jag med med första barnet men slapp undan iaf. Måste vara jobbigt?
    Jag är iaf INTE stark i benen för tillfället, det är då en sak som är säker. GALEN träningsvärk efter 30 knäböj igår. haha! Men det kommer! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**