**Den stora feta LCHF-tråden**
Frukost klockan 9 och middag (eller supersen lunch) klockan 16! Och DOG inte av hunger och skrikande mage däremellan!!!??? *CHOCKAD*
Huvudrätt: Två rejäla burgare på KRAV-nötfärs (+ vatten + kryddor) stekta i smör med smält helfet ost på. Sallad, tomat, röd lök, en dressing av kesella + cf + dijonsenap + gräslök. LITE av ett nötbröd som jag tänkte ha som hamburgerbröd men det höll inte ihop alls utan blev bara smulor så 75% av det fick bli kvar på tallriken.
OBS! TIPS på någor LCHF-bröd som HÅLLER IHOP om man vill ha det till hamburgare eller fylla det med något och ta med till jobbet t ex??? Jag har hört talas om något LCHF-sesambröd... Kanske kan funka?
Efterrätt: Vispad grädde med halvtinade hallon och vaniljpulver (ett rejält lass). Blev som glass och man saknade ju inte ens den supersöta smaken på vanlig glass!!! (Men jag lassade på med mycket hallon så det blev säkert ganska många gram carbs - det känns OK... jag är ju nybörjare, så! )
Jag var ganska proppmätt redan efter halva huvudrätten men fortsatte ändå äta det jag hade planerat att äta, inklusive den mäktiga efterrättsbomben. Kändes som att jag "måste" ju få i mig nåt nu, min stackars kropp, svälta i så många timmar... Det var säkert inte så smart, men jag får försöka vara snäll mot mig själv och inse att det får ta mer än några dagar att ändra hela sitt gamla tänkesätt!!!
Nu blir det nog bara te och ett par nötbollar (mixade paranötter + valnötter + kakao + vaniljpluver rullade till bollar i kokosflingor) till Mellon ikväll medan barnen får njuta av vindruvor och popcorn (de har redan ätit choklad till lördagsgodis!).
Imorgon ska jag testa att baka pones och hoppas verkligen jag gillar det för jag reser mycket med jobbet och då gäller det att kunna få med sig något som liknar "macka" på tåget för enkelhetens skull. Jag har sett att ni har pratat om att det har länkats till ponesrecept många gånger förut... kan någon förbarma sig och berätta vilket som är det allra BÄSTA och SMARRIGASTE ponesreceptet?! *snälla*
K