**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag e frustrerad när jag inte hålls mätt så länge! Imårse (kl.7 finsk tid) åt jag frukost som bestod av 2 st oopsiebröd (med ost i), redigt med smör på, 2 gräddost skivor& 1 skinkskiva/smörgås. Plus kaffe med grädde i. På detta står jag med till NU. Alltså ca. 3h!!! Vad e de för fel på mej ?
Min frukost bestod av 49g fett, 17g protein och 3kolisar.
Jag håller mig visserligen mätt längre på LCHF än på "vanlig" kost (som för min del innebar någon typ av hemmasnickrad fitnesskost med koll på GI och lite högre andel protein och fett än "svenssonmat" men ändå ganska mycket "långsamma" carbs), men för mig är det absolut inte som vissa säger att de kan dricka äggmjölkslatte till frukost (bara!) och sedan klara sig till middagen på kvällen... (så var det bara precis först när jag mådde så illa så jag knappt nånsin ville äta...)
Ofta är jag redo att äta igen efter 3-4 timmar. Men för min del är det inte heller något mål i sig att klara sig på 2 eller högst 3 mål mat per dag. Jag tycker det är skönt om det numera blir FYRA mål mat vissa dagar, förut åt jag 5-7 ggr per dagen (typ varannan timme enligt diverse råd om FITNESS-mat!

För det är väl inte så egentligen att det enligt LCHF är bättre ju mer sällan man äter?
Detta att man kan klara sig längre på en LCF-måltid är väl snarare en effekt av att maten mättar bättre, och inte något man behöver eftersträva i sig?
K