Min middag idag (tidig middag eftersom jag senare ikväll ÄNTLIGEN ska få gå och TRÄÄÄÄÄNA!
):
Broccoli
Sallad av vitkål, zucchini, olivolja, vitvinsvinäger, örtsalt, gräslök
4 små pannbiffar av nötfärs + ägg + kryddor stekta i massor av smör
Sås av sky + lite fransk senap + vispgrädde + viltfond + krossade enbär (ihopkokat och silat)
Lite lök stekt i smör
= GOOOTTTTT!!!
Efterrätt: Kaffe med lite standardmjölk och en provsmakningsbit av det nybakade LCHF-sesambrödet med Bregott
Sesambrödet var helt OK, även i konsistensen (tack o lov), det kan jag tänka mig att ha som hamburgerbröd etc. Puh, jag blir glad åt varje sådan "räddningsplanka" för mig som alltid har varit en riktig brödälskare!
Men HUR ska jag förvara sesambrödet? Jag blir så osäker på dessa specialbröd som innehåller en massa ägg, piladelphia, ost osv - blir det dåligt om det ligger framme i rumstemperatur?
När jag ändå hade ugnen igång bakade jag även nötbrödet enligt recept ovan. OM jag får ut limpan ur formen (smorde med massa smör men den verkar sitta fast ändå
) ska jag skiva upp det direkt och frysa ner det i skivor så kan jag tina skivorna i brödrosten sen allteftersom. Hoppas det blir bra! Det kan hända att jag klantade mig (IGEN) så det blev torrt, för jag gjorde bara en halv sats av degen (äggen tog slut!) så det blev en LITEN limpa och ändå lät jag den vara i ugnen en dryg timme som receptet sa. Det lär visa sig...
Idag har jag inte mått illa (HURRA!) och jag har varit pigg och glad. Det enda som jag har gjport "fel" är nog att fortsätta äta lite till när jag egentligen har varit ganska nöjd, både lunchen och middagen. Vid middagen var det visserligen mest att jag fortsatte lassa in broccoli och vitkålssallad fast jag var ganska mätt, men... vid lunchen åt jag nog mer spenatomelett än jag egentligen behövde, och tog dessutom 2 st ischoklad efter (omeletten blev inte så god och jag ville liksom ha något "mer" smakmässigt fast jag inte var hungrig!).
Nu ska det blir härligt att träna, och intressant att se om jag orkar som vanligt!
K