Inlägg från: Krambjörn |Visa alla inlägg
  • Krambjörn

**Den stora feta LCHF-tråden**

Normalt att svettas mycket, lukta illa typ amoniak (Svett) och få dålig andedräkt?
  • Krambjörn
    Ni som bara hållt på några veckor eller 1 mån har ni gått ner en del eller lite?
  • Krambjörn

HAr ni haft några besvär i början???

Alltså som jag tidigare sagt så är man lite rädd också då det snackas massa om just LCHF både ris och ros men framförallt att detta skall vara farligt och för hjärtat, och just det när folk nämner det gör mig fasligt rädd.

• Krambjörn

Alltså vad kan man göra åt sin andedräckt och svettstanken?
    Jag borstar tänderna nu efter varje litet mål dvs 5 ggr per dag och dushar också men stinker.
    Lite pinsamt när man måste jobba och vara bland folk  

• Krambjörn
    Sirling skrev 2012-05-11 13:03:56 följande:
    Jag har tidigare ätit lchf mer strikt och då gått ner 2 kg och sedan tvärstannat. Jag har hört att hypotyreos och insulinresistens kan sätta kroppen på svält lättare och så verkar det vara för mig. Nu har jag kört en sakta övergång där jag slutade äta sötsaker under två veckors tid och sen uteslutit mer och mer kolhydrater. Nu efter 5 veckors tid äter jag följande:

Frukost: Ägglatte

Frukost 2: Äggröra, aioli och tomater

Lunch:    Vanlig kolhydratsrik lasagne

Middag: Kassler med grönsaker a la lchf

Till tv:n: Nötter, nötbollar med frukt eller en clementin.

Denna gång går jag ner ständigt och har gått ner 0.5-1 kg i veckan genom att köra så här. Kanske kommer det vara så att jag inte kommer kunna dra ner kolhydraterna lika mycket som vanliga lchf:arna eller så kommer jag det. Jag låter min kropp tala denna gång och är framför allt väldigt noga att få in mig en hel del av det nyttiga kokosfettet, det sätter sprutt på förbränningen!              
  • Krambjörn

Vad är kokosfett????
    Går man snabbare ner av det? 

• Krambjörn
    Någon av er här som har erfarenhet av panikångest och LCHF?
    Har ni mått bättre av kosten osv? 
  • Krambjörn
    Om man som mig har 4 småbusar och efter varje unge haft svårare o svårare att gå ner i vikt o dessutom har delade magmuskler kan man då få en snygg platt mage o snygg midja?
    Och är det ingen här som har före o efter bilder? 
  • Krambjörn
    Glass skrev 2012-05-11 18:30:25 följande:
    har du delade magmuskler så gör alla de där övningarna som man ska göra, så att de går ihop. Om du inte får ihop dem själv så finns det ju en operation som alternativ.

plankan menar du?
  • Krambjörn
    Glass skrev 2012-05-11 18:33:19 följande:
    ja, plankan och att hålla in magen mycket, knyta ett snöre runt midjan och diverse annat som finns. 
    Olga är väl en tränare som håller på mycket med magträning för mammor.
    Googla lite på det så hitter du nog en massa exepel 

knyta snöre runt midjan? hehe jaha det lät roligt
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**