Inlägg från: Krambjörn |Visa alla inlägg
  • Krambjörn

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-07-06 19:30:44 följande:
    Jag käkar enligt warrior diet så jag äter i stort sett bara på kvällen. Lite kokosolja/ägg under dagen bara.

VAd är warrior diet för nått?
  • Krambjörn

Hur gör man LCHF glassen?

Sen undrar jag även ang motion.
    Jag river byggnader och skog här hemma och blir jätte svettig så det bara rinner, kan det också räknas som motion eller måste jag dessa dagar också ut och springa eller ut och gå?
    JAg blir efter allt slit här nu extremt svettig och slut pga allt arbete jag gjort   

• Krambjörn
    Varför hoppar vågf*n upp o ned hela tiden?
    Idag visar den uppåt
    Vafan är felet?
    Jag äter ju som man ska ju.
    Kommer ju aldrig komma ner i vikt ju och jag som MÅSTE gå ner till 68 kg liksom för jag har till en viss tid att hinna gå ner i vikt.
    vågen visade idag 77 kg liksom och den 12:e sep ska jag göra ingrepp som kräver att jag går ner i vikt.'Är sjukt less     
  • Krambjörn
    Får jag fråga hur en dagsmeny matlista ser ut för er?
    Äter jag kanske för mycket med frukost,lunch,middag och ofta också mellis 
  • Krambjörn
    Skall man äta när man är hungrig eller MÅSTE man äta 5 mål per dag???
    Har ätit frukost idag bara men är inte hungrig ännu, bör jag äta iallafall nu? Kanske en tsk cocosfett? 
  • Krambjörn

Hur mycket är 150 gram??? Är det 1½ dl???

• Krambjörn
    Gladskit skrev 2012-07-13 14:37:27 följande:
    150 gram av vad??

i receptet står det 150 g mandelmjöl vad är det?
  • Krambjörn
    Boost skrev 2012-07-13 15:29:19 följande:
    Krambjörn: 5 mål? Var har du läst det?

Hehe nej nej alltså inte läst det men tänkte om det var samma som "vanlig" mat att man skall käka 5 mål per dag?
    Alltså jag orkar bara 2 mål med LCHF per dag 
  • Krambjörn
    Boost skrev 2012-07-13 15:47:02 följande:
    Då tycker jag att du ska hålla dig till två om det känns bra så :)
    Finna ju ingen anledning att äta om man inte är hungrig. Jag har ätit 2 ggr per dag i ett år snart och mår prima :)

Kanon. Var rädd man kanske käkade förlite då men inte så gott att äta när man är mätt
  • Krambjörn

Idag har jag varigt ute och cyklat 7 km i supersnabb cykling så benen gått som trumpinnar och dessutom varigt ute på jogging runda
    Känns väldigt skönt så jag hoppas verkligen det ger resultat nu

• Krambjörn

Hur länge hade ni överfas problem som tex hucudvärk, yrsel osv?
    Detta är ju skit jobbigt  

• Krambjörn

Skönt att höra. Hoppas min huvudvärk och yrsel försvinner snart för jag antar att många iaf slutar just nu då det är jobbigt, MEN snälla ge mig kraften att forsätta för jag ÄR överviktig och behöver gå ner i vikt och jag har sockersug och dessutom sover jag bättre med denna maten

• Krambjörn

Dricker mycket vatten så jag ränner på toa stup i kvarten

Men alltså kan ni hjälpa mig nu?

Mår ashål rent ut sagt. Beror det på LCHF eller min "kära" panikångest eller bägge delarna?

Jag kan inte sova nu då jag känner mig orolig/rädd, skakar, huvudvärk, seg/trög i huvudet, yrsel.

Detta är bara dag 4 med LCHF, ska het ärligt säja att jag provat detta innan men avslutat inna med då jag fått huvuvärk och samma problem.

Behöver tips och råd nu från er, då det käns som alla mina försök går åt skogen          

• Krambjörn

Här går det segt med min viktnedgång men vist jag har ju min stress (Panikångest) som nu gör så det hela tar längre tid

• Krambjörn
    karres skrev 2012-07-15 08:36:31 följande:

Krambjörn : om du har ångest och ska sova tänk på din andning. Ligg och tänk på den hela tiden och stöt bort andra tankar.

Jag har varit med om en stor tragedi runt min ena dotter och har haft värsta sömn problemen sedan dess. När jag provade den här metoden så har det gått bättre. (sömnen) 

jag har kört Lchf nu i 7 veckor och först nu börjar det hända nått på vågen.
    Vad jag förstår så måste man uppnå rätt balans ikroppen med fysisk aktivitet, rätt energiintag och sömn.

Tänker jag på min andning så blir det lätt att jag andas förmycket
  • Krambjörn
    Happymom skrev 2012-07-15 08:58:49 följande:
    Krambjörn,
    Vad det gäller huvudvärken så har jag tagit en halv treo (man får vara försiktig. Treo är beroendeframkallamde och kan ge magsår om man tar för mycket, men det är grymt effektivt). Jag tycker att träning hjälper, troligen för att det frigör endorfiner. Träning hjälper också mot depression och ångest. Har du möjlighet kan du ju ha sex Det hjälper också mot huvudvärk eftersom det frigör endorfiner *S*

Om du inte tränar, så ta en promenad (friska luften o solskenet mår du bra av) eller åk till simhallen (brukar ha ett bra ljus som är bra för välmåendet), basta och bara doppa dig lite o kanske simma lite lugnt, sätt dig på en stol där o läs en bok. Ännu bättre är att man faktiskt brukar se att alla andra inte heller har perfekta kroppar (till skillnad från gymet) där.

Haha ha sex? njae det får dröja haha ,men vist maken hade ju gillat det
    Försöker med lite motion iaf 
  • Krambjörn

Fy farao vad stolt jag känner mig idag. Trots jag kände av min panikångest lite grann idag och dessutom haft det hela natten så sket jag i det och var ute på en snabb 8 km cykling idag och trotsade paniken
    Kanske låter löjligt i era öron men för MIG så är detta verkligen ett noll till mig mot paniken

Nu väntar jag bara på min ugnsbakade lax mums vad gott det skall bli    

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**