Inlägg från: Krambjörn |Visa alla inlägg
  • Krambjörn

**Den stora feta LCHF-tråden**

Alla gör vi våra snegsteg men ni är duktiga iaf så glöm inte det.

• Krambjörn
    Choko skrev 2012-05-11 19:27:50 följande:

delade magmuskler - hur vet man att man har det. Jag har gjort tre snitt och har precis som du blivit större och större för varje barn.

Jag ser ut att vara gravid. När jag går ner till min idealvikt räknar jag med att göra en operation där överbliven hängande hud ska bort.

Jag vet att man inte ska väga sig varje dag men eftersom jag minskade på mejeriprodukterna igår så hade jag gått ner 0,5 kilo imorse. Hoppas det fortsätter! Jag tänker inte sluta med mejeriprodukterna, bara minska om det hjälper, men det blir ju svårare anser jag att få i sig fettet. Olja, smör och majonnäs har jag lagt till. Finns ju kokosfett också.    

Har också 3 snitt, vill ner till 58-60 kg, är så trött speciellt på min fläskbuk
    Vad kostar kokosfett?
    spökplumpen skrev 2012-05-11 20:18:27 följande:
    Jag har också delade magmuskler, men har inte tagit några före/efter bilder. Däremot vet jag att det finns en bild på mig från storebrors första sommar, det är den bilden som fick mig att långsamt börja ändra mitt liv. Gud, vilken fläskhög som satt där i poolen. När jag såg bilden lovade jag mig själv att aldrig se ut så mer. Och idag kan jag rapportera en ny och jättehärligt sak. Jag känner mig som en ny människa...jag känner mig mindre! Jag har passerat gränsen.....jag ÄR en ny, och MINDRE, människa!

Jag undviker att kolla på mig förr och även nu i spegeln. Hatar verkligen bilden av mig nu. Det är inte jag.
    lillabebben skrev 2012-05-11 20:42:34 följande:
    Krambjörn: Ja, jag har panikångest o det är en av anledningarna till att jag började med lchf. Var underviktig när jag började så jag äter inte alls för att gå ner. Började medicinera samtidigt så jag vet inte vad som beror på lchf och vad som beror på medicin men tycker att jag mår bättre nu. Får inte de där blodsockersvägningarna som brukade framkalla ångest.
    Ja jag har läst flera som har panikångest som testar LCHF och jag verkligen hoppas detta skall hjälpa för så fort jag tar en liten liten sockerbomb typ godisbit så får jag värsta panikattacken.
    tobiq skrev 2012-05-11 20:52:28 följande:
    Har precis börjat med LCHF i måndags, nu har jag läst på flera ställen att man ska undvika grädde? Vi har ju kört på med lite grädde i nästan varje middag, är det dumt? Trodde man kunde ösa på med grädde och ost lite hej vilt? Finns det någon gräns man bör hålla sig inom?
    Tacksam för svar av er kunniga :)

Undvika grädde? Men det har man ju med i LCHF?

Någon annan som kan besvara hennes fråga? 

• Krambjörn

Alltå tycker ni att jag ska skita i grädde?
    Jag svullnar jätte mycket om magen vid mjölk tex.
    Men går det bra att jag äter creme fraich, gräddfil?  

• Krambjörn

Är detta bra dagsmeny?

Frukost: 1 dl rysk yogurt och färska bär
    Mellis: kokt ägg
    Lunch: Lax, sallad
    Mellis: kokt ägg
    Middag: Ostfyllda biffar (Hade lite grädde i nötfärsen)

Dricker enbart vatten!       

• Krambjörn
    Ellaria skrev 2012-05-12 11:05:05 följande:
    Ät ägg till frukost istället! Och ät inte om du inte är hungrig, behöver du fem mål?

Njäe inte ibland men trodde man skulle äta 5 ggr om dan
    Boost skrev 2012-05-12 10:15:13 följande:

Håller du dig jämnt mätt på det så tycker jag att det ser utmärkt ut!
    Jag dricker också bara vatten, var lite tråkigt i början men nu har det blivit ett självklart val :) 

Ja mätt blir jag
  • Krambjörn
    Tessa606 skrev 2012-05-12 17:54:56 följande:
    I dag blir det grillad oxfilé, sallad, bea och vitlökssås, MUMS!!

Trevlig lördag på er alla!

mums vad gott
  • Krambjörn
    tiiitti skrev 2012-05-12 18:09:37 följande:

Jag gick ner massor på fakir. när jag sluta med fakir (ätit mellan 10-15) har jag inte gått ner nånting. tom gått upp 0,5 igår. :(

får nog bli lite mer fakir för min del för att vikten ska rasa  

Vad är fakir för något?
  • Krambjörn
    stjierna skrev 2012-05-12 20:33:17 följande:
    fakir är sträng LCHF. Man äter inte över 5 KH/dag. Blir tråkigt i längden, men kan ses som en kickstart eller nytändning om man står still i sin viktnedgång.

Hur lyckas man äta så lite kh/dag?
    Jag kör ju med LCHF 
  • Krambjörn

Vafan jag har gått UPP 0,7 kg sen igår och jag har verkligen inte fuskat ett dugg

• Krambjörn
    Boost skrev 2012-05-14 07:38:55 följande:
    Väg dig inte varje dag, dett misstaget har jag också gjort innan. Det kan skilja sig från dag till dag av olika anledningar. Det är bättre att väga max en gång i veckan för, det är mer rättvist så.
    Har du ätit någon salt mat? Isf binder det upp vatten vilket gör att du kan väga mer.
    Mens på gång? Då samlas det också vatten i kroppen.

Ge inte upp! Väg dig en gång i veckan och fortsätt som du gör!    

Mensen slutade för 1 v sedan så det är inte mens på G och salt har jag haft minimalt på mina ägg och sedan bara kryddat med grillkrydda på tex nötfärsen men iof så är det ju salt i grillkryddan också
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**