Choko skrev 2012-05-11 19:27:50 följande:
delade magmuskler - hur vet man att man har det. Jag har gjort tre snitt och har precis som du blivit större och större för varje barn.
Jag ser ut att vara gravid. När jag går ner till min idealvikt räknar jag med att göra en operation där överbliven hängande hud ska bort.
Jag vet att man inte ska väga sig varje dag men eftersom jag minskade på mejeriprodukterna igår så hade jag gått ner 0,5 kilo imorse. Hoppas det fortsätter! Jag tänker inte sluta med mejeriprodukterna, bara minska om det hjälper, men det blir ju svårare anser jag att få i sig fettet. Olja, smör och majonnäs har jag lagt till. Finns ju kokosfett också.
Har också 3 snitt, vill ner till 58-60 kg, är så trött speciellt på min fläskbuk
Vad kostar kokosfett?
spökplumpen skrev 2012-05-11 20:18:27 följande:
Jag har också delade magmuskler, men har inte tagit några före/efter bilder. Däremot vet jag att det finns en bild på mig från storebrors första sommar, det är den bilden som fick mig att långsamt börja ändra mitt liv. Gud, vilken fläskhög som satt där i poolen. När jag såg bilden lovade jag mig själv att aldrig se ut så mer. Och idag kan jag rapportera en ny och jättehärligt sak. Jag känner mig som en ny människa...jag känner mig mindre! Jag har passerat gränsen.....jag ÄR en ny, och MINDRE, människa!

Jag undviker att kolla på mig förr och även nu i spegeln. Hatar verkligen bilden av mig nu. Det är inte jag.
lillabebben skrev 2012-05-11 20:42:34 följande:
Krambjörn: Ja, jag har panikångest o det är en av anledningarna till att jag började med lchf. Var underviktig när jag började så jag äter inte alls för att gå ner. Började medicinera samtidigt så jag vet inte vad som beror på lchf och vad som beror på medicin men tycker att jag mår bättre nu. Får inte de där blodsockersvägningarna som brukade framkalla ångest.
Ja jag har läst flera som har panikångest som testar LCHF och jag verkligen hoppas detta skall hjälpa för så fort jag tar en liten liten sockerbomb typ godisbit så får jag värsta panikattacken.
tobiq skrev 2012-05-11 20:52:28 följande:
Har precis börjat med LCHF i måndags, nu har jag läst på flera ställen att man ska undvika grädde? Vi har ju kört på med lite grädde i nästan varje middag, är det dumt? Trodde man kunde ösa på med grädde och ost lite hej vilt? Finns det någon gräns man bör hålla sig inom?
Tacksam för svar av er kunniga :)
Undvika grädde? Men det har man ju med i LCHF?
Någon annan som kan besvara hennes fråga?