• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Paulas mamma skrev 2013-03-12 09:25:47 följande:

Ja det har du rätt i. Men det finns flera sätt attförklara på. Ett ödmjukt sätt och ett barskt sätt tex. Anledni.gen till att folk blir upprörda är att du är okänslig i dina svar. PUNKT
    Allvarligt talat. Jag tror mycket förklaras genom att ni inte läser ordentligt. Ni läser för fort och tolkar som ni "vill".
    Om man vet med sig att man är en känslig person kanske man helt enkelt får ha det i åtanke oxå. Jag gullar inte omkring, känner inte er ens så varför? Jag tar för givet att de som läser det man skriver kan tänka sig att läsa ordentligt innan man själv väljer att missförstå.

Men skit samma. Jag ska komma ihåg att ni i denna tråden behöver silkeshandskar och vara lite mer varsam med er... suck...

Och jag håller med, Den här tråden var mycket trevligare förr då folk faktiskt var lite kritiska och vågade tänka själva... Pikar i inlagg som att det "nu är så otrevligt" blir ju bara barnsligt. Säg rakt ut istället att du vill att jag ska dra och lämna tråden?  
  • rödnos

Man blir faktiskt inte speciellt glad av era "påhopp" heller eftersom ni går direkt på person. tänk lite på det.
    Hur som helst, jag känner att den här tråden ger mindre och mindre. Ni tycker säkert ni är sakliga och pålästa men faktum är att ni faktiskt inte är det (majoriteten av er) och påpekar man det så tänder ni till i alla hörn som nån jävla påskbrasa.
    Varför är det ingen som vill/vågar diskutera KRING LCHF? Varför vill ni bara dela recept etc? Det finns en speciell tråd till det, det har ni sett eller? Är det bara Stjierna som är genuint intresserad av kosthållningen och vad den innebär?
    Är det ingen som läser artiklar ni vill ventilera eller likande? Ni bara VET och så är det bra eller?
    Fan va slentrian.
    Kan sätta en peng på att hade jag varit man så hade ingen ifrågasatt min "ton". 

• rödnos
    ollebulle86 skrev 2013-03-12 09:39:32 följande:
    Jag tror stämningen skulle vara trevligare om man inte VALDE att tolka saker och ting otrevligt.
    men exakt! På spiken!
  • rödnos
    Paulas mamma skrev 2013-03-12 09:44:02 följande:
    See u girls! Jag lämnar nu tråden och kommer tillbaka när det lugnat ner sig lite. :) självklart tittar jag in då och då och ser hur det går för er. Kram
    Det var du som rörde upp det det är du medveten om eller?
  • rödnos
    ollebulle86 skrev 2013-03-12 09:49:35 följande:
    Jag är väldigt intresserad av kosthållning (och ja, faktiskt väldigt påläst och villig att ta in ny info) och är här främst för pepp och tips.
    Det tror jag nog vi alla är egentligen men jag tycker det är kul att diskutera kring nya rön etc, vilket det ju finns mängder av ang LCHF dock är det inte någon här som verkar intresserad av det och det tycker jag är lite konstigt.

Det blir lite som samma döda diskussion som i typ "debatt" när de ska "debattera" kring LCHF. De tar dig Andreas Eenfeldt och Katrin Zytomierska som visst kan mycket om LCHF men som är skitkassa på att få folk att lyssna. Sen ska nån blåst bodybuildare prata om hur viktigt det är med socker eftersom han häver i sig påse efter påse med pulver som nån lurat i honom är det bästa som finns. Ingen annan säger nånting och sitter där tysta och mjäkiga som gemene svenne.

I tråden som den nu är så har en person blivit mer eller mindre utnämnd till allsmäktig och säger man något annat så blir man typ jagaf med blåslampa...

Kan inte vi som är genuint intresserade försöka hitta varsin artikel eller så som vi kan fundera kring? Man vet ju inte allt bara för att man ätit på ett visst sätt länge. Man kan alltid lära nytt och VI kan garanterat lära av varandra.

(Kom gärna ihåg att gratta varandra för de viktminskningar som folk här berättar om! Det ser så dåligt ut när någon berättar glatt hur det går och så skiter nästa person i att ens kommentera. Då peppar vi INTE varandra utan snarare tvärt om så visar vi den klassiska avundsjukan och den är sjukt FUL! ) 
  • rödnos
    FrökenFrej skrev 2013-03-12 09:59:01 följande:
    Rödnos: Du kanske ska se till dig själv istället för oss andra, det är ju inte bara en person som reagerar på dina inlägg. Överlag så får man den känslan att du tycker du är störst bäst och vet mest. Och sånt blir irriterande till slut. Nu vet ju några av oss att du inte har ett ödmjukt skrivspråk. Men som sagt, Paulas mamma valde att lämna tråden pga dig...
    Sluta nu

• rödnos

Ninis - gött kört! Jag slog rekord i plankan idag och är nu uppe i 1.20x3. knäböj, utfall, armhävningar och lite rodd stod på schemat oxå. Ska prata med bm nästa vecka på återkollen om jag kan börja springa snart.
    Ska iaf köpa ny barnvagn nu idag. Löparvänligare variant blir det så att jag inte har mån ursäkt sen!

• rödnos

Alltså allvarligt talat? Är folk helt sjuka i huvudet eller vad är detta?kan någon snälla bekräfta om ni förstått mig alls eller? Läser ni inte alls vad jag skriver? Vad är det för kommentarer?

• rödnos

Levande charader - jag brukar se till att få i mig linfrö och/eller psylliumfrö. Brukar funka.inte riktigt lika effektivt som kokosfett men nästan. kanske värt ett försök?

• rödnos

Jag har det antingen i yoghurt eller i en skitgod smoothie som bebis87 tipsat om o som jag modifierat lite.

2 msk ryss yoghurt
    2 msk crème fraîche
    En skvätt grädde
    2-3 dl Loka
    1 dl frusna jordgubbar
    0,5 - 1 dl linfrö lite beroende på magstatus.
    1 msk kokosfett (eller mer om man vågar)

Jättegott! Ska testa med blåbär idag tänkte jag men riktigt bra som energiboost istället för "riktig" lunch eller så.

Annars kan man ju bara lägga linfröna i lite vatten och gagga i sig "gröten". Inte riktigt lika gott.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**