**Den stora feta LCHF-tråden**
HUR kan -1.6 kg på en vecka kännas omotiverat? Jag hade varit lycklig!
HUR kan -1.6 kg på en vecka kännas omotiverat? Jag hade varit lycklig!
Jag VILL inte gå ner snabbare än 1 kg/vecka. Visst, det tar tid men det är en hälsosam viktnedgång som (förhoppningsvis) inte ger mig överflödigt skinn. Dessutom äter jag numera LCHF mest för att jag mår så bra - viktnedgången får man på köpet.
Ska man gå ner mer än 2 kg/vecka gäller det nog att svälta sig, och det mår ju kroppen ändå inte bra av..
Tiiitti: låter toppengott! Glöm inte att du måste kompensera för att du inte ger kroppen kolhydrater - genom fett och protein! Så massa kokosfett o smör ordinerar jag ;) o protein (ägg o kött) som innehåller aminosyror!
Tiiitti: över en dag, menar jag! Det var bra till frukost ;). -1.9 kg på en vecka, men jag tycker att det är för mycket så jag har inför några fler KH/dag (ca 10) :)
Tiiitti: jodå, jag har ca 20 kg kvar, men om man går ner för snabbt riskerar man att få hängig hud som inte hinner med - DET vill jag inte ;) ca 1 kg/vecka är en bra viktnedgång ;)
RebornEve: jag har också två graviditeter i bagaget som påverkat min mage så jag går gääärna långsamt ner i vikt ;)
Är det nervöst inför operationen??
Ååh, ikväll har jag ätit kolasås - jag fullkomligt ÄLSKAR kolasås! :D
Och värt att fira är att jag inte alls är sugen på massa onyttiga kolhydrater! Jippi! :)
Boost: en del ur kokosblommansnectar. Den påverkar inte blodsockret (eller har låg påverkan!) och smakar kola/knäck :)
Boost: jag köpte mitt på ICA Maxi :)