• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

tiiitti skrev 2012-06-04 21:49:13 följande:
    mensdsdax å varit supersugen hela dan, så jag gjorde precis ett gäng lchf chokladbollar. inte lika goda som riktiga men helt ok.

Ogillar dessa dagar i månaden :( Har det nu och jag blir extremt sugen på saker, vill äta även fast jag är proppmätt etc.
    Får trösta mig med att jag åtminstonde valt godkända saker ur LCHF perspektiv. 
  • Boost
    Cecilia 913 skrev 2012-06-04 22:39:33 följande:
    LCHF, vilken otroligt underbar diet!! Jag har kört en vecka, tappat 5 kilo av 116, är inte hungrig, inget sötsug, ser fram emot varje måltid. Älska LCHF!!!!! 

Härligt med en sådan kickstart!
  • Boost

Nu ger jag upp mitt lilla projekt med att baka med LCHF, det blir fasen inte i närheten av riktiga bakverk. Har hittat vissa saker som blivit ok, men nää, långt ifrån vad det borde smaka.
    Hade varit kul att hittat några guldkorn som man kan unna sig emellanåt, men får gå på riktiga saker mer sällan istället :) 

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-05 08:13:13 följande:
    Lite besviken blev jag idag när jag vägde mej eftersinnande väger samma som jag gjort några dagar nu, MEN, jag har ändå gått ner 0,7 kg sen i fredags så jag är ändå nöjd. Fick ju ett litet ras från fredag-lördag.
    Sen åt jag ju den biten choklad i lördags så jag antar att den är boven i dramat. Rör sej väl snart igen
    4,4 kg på 2 veckor måste man ju vara nöjd med

Varje litet steg nedåt är jättebra!! Var supernöjd med det och fortsätt blicka framåt :)
  • Boost

Byggd av bomull:
    Jag tycker det ser bra ut i och med att du hållt dig jämnt mätt.
    Jag skulle dock lägga den riktiga maten kl. 17 istället. Då skulle det förmodligen räcka med ett kvällsmål och därmed tre mål per dag istället för fyra som du visar nu.

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-05 09:38:47 följande:
    Boost: ja absolut, det är ju minus och 0,7 kg på 4 dagar är liksom väldigt ok 1,5 kg blev det ner vecka nr 2.

Det är ju en grym siffra för att vara vecka 2! Duktig du är, kör på i samma tempo nu :)
  • Boost
    byggd av bomull skrev 2012-06-05 09:40:37 följande:

Jag förstår poängen, jag är inte mycket för att äta en massa "mellanmål" i tid och otid heller Jag kommer dock hem klockan fem så tidig middag blir det aldrig. Brukar ta nåt snabbt, åka och träna och sedan laga middagen efteråt. Får lura på detta! Tack för tips

Igår rensade vi ur skafferi och kyl, idag blir det storhandling! Vad ska man satsa på i denna djungel av kokosfett, fiberhusk, mandenmjöl och allat vad det är ?? Vad får jag INTE missa?  

Ah men då så, då är det ju ett bra upplägg ändå!
    Kanske bara att du kan äta en lite större/mer mättande middag vid 19 då så att du slipper ta något litet vid 22 innan du lägger dig. 
  • Boost

Igår rensade vi ur skafferi och kyl, idag blir det storhandling! Vad ska man satsa på i denna djungel av kokosfett, fiberhusk, mandenmjöl och allat vad det är ?? Vad får jag INTE missa?  

Fiberhusk tycker jag du ska satsa på! Ganska dyr men är så lite man behöver i varje recept.
    Har gjort bröd på det och även plättar igår som blev väldigt bra.   
  • Boost

Glöm inte köpa Rysk Yoghurt och hallon också! Jag är besatt :)
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-06-05 10:16:21 följande:

Har du testat det som jag frågade förut, att använda sina vanliga recept men med sukrin och mandel/kokosmjöl? Eller är det bara lchf-recept som du testat? Jag har också bara fått skämt till resultat och förstår inte hur folk kan gilla grejerna.

Jag har provat båda varianter, lika trista resultat båda två :(
    Bröd är det enda som blir gott. Kakor/muffins/bullar och dylikt fungerar bara inte, tråkigt! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**