• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet3: Du kanske kan börja ta ett glas vatten först varje gång det där suget kommer i magen. Hjälper inte det så får du ta någon litet att äta istället.

• Boost

Vad spännande Spana!! Jag håller tummarna!

På grund av ollebulle86 ska jag idag lyxa till det med någon efterrätt med rabarber ;) Det är ju ändå torsdag.

• Boost

Hoppet3: Sprid ut drickandet och ta typ ett glas i timmen. Jag har också varit en sån som äter väldigt fort, men har arbetat bort det under de senaste månaderna. Det tar 20 minuter för hjärnan att uppfatta att man är mätt, ytterligare en orsak till att äta långsammare.

• Boost
    Frajda 80 skrev 2012-05-31 09:24:32 följande:
    Jag åt en frukost idag utan TY eller grädde.
    Fast jag drack 1 dl mjölk.

Det blev 3 kokta ägg mosade med smör och salt.
    Är dock inte mätt.... så jag får väl dricka vatten tills jag kräks. 

Ajaj! Massa KH i mjölk ju :)
    Jag tycker ägg är väldigt mättande. 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-05-31 09:36:32 följande:
    Så jäkla lätt denna dieten är ändå. Är inte sugen på nått egentligen, så himla skönt! Och inget småätande heller.

Skön känsla :)!
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-05-31 10:03:22 följande:
    stjierna: ja både hunger och sug är liksom borta. För jag måste säga att jag sällan känner mej hungrig, inte ens när jag borde.
    Och det är verkligen god mat! Jag älskar ägg och röror, älskar fisk och kött älskar iofs bröd och pasta oxå, men just nu saknar jag det inte ens.

Hörru ollebulle, när du blir sugen på pasta igen så gör du denna:

http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/

Superlätt! Gott! Åt den till en ädelostsås igår och det var mumma! 
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-05-31 10:22:16 följande:
    Nu står mina frukostägg och kokar på spisen och jag har kommit ihåg att allt ska vägas idag. Men spelar det någon roll om man väger sakerna innan tillagning eller inte? Tänker mest på lunch/middag.

Bör ju vara efter man väger dem.
  • Boost
    Sixsax skrev 2012-05-31 10:37:19 följande:
    Ingen som vill hjälpa mig angående vikt uppgång och tappar muskler? Med LCHF. Tips vad jag kanske gör fel och om det är någon som har erfarenheter? :)

Har du mätt muskel- och viktprocent?
    Tränar du?
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-05-31 10:40:12 följande:

Undrar hur mycket fel det slår. Imorgon ska jag tex laga en skaldjurssås och då kan man ju inte fiska upp alla ingredienser och väga dem efteråt.

Haha, jo det tycker jag du ska göra, separera såsen efter du gjort den ;)
    Näe men just på såser och röror måste du ju väga innan, det kan ju inte ändras så avsevärt mycket.
    Men jag tänker snarare grönsaker och liknande som man kanske kokar, det ändrar ju en del i vikt.  
  • Boost

Ja då är det inte lika lätt då :) Har du med dig matlåda till förskolan?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**