Kayla skrev 2012-05-30 12:49:15 följande:
Hej på er!
Jag är ganska ny som LCHF-are och håller på att lära mig allt. Jag och sambon började tillsammans för 2½ vecka sedan och första veckan (drygt) gick jag ner 1,3 kg och ca 1-1,5 cm här och där på kroppen. Jag fortsatte äta likadant men 5 dagar senare hade jag gått upp allt igen! Läste på lite mer och tog bort turkiska yoghurten bl a som jag ätit till frukost tillsammans med hallon och lite grädde. Har inte fuskat en enda gång med sötsaker, chips, fikabröd eller något! Det jag unnar mig är något glas cola light varje dag. Idag ställde jag mig på vågen igen och fick en chock och nästan en gråtattack... Hade gått upp ytterligare 3 kg!! Jag förstår inte...
Vet att jag har ägglossning nu och i samband med mens kan jag samla på mig en massa vätska, men vid ägglossning?
Någon med tips, råd, tankar...? Är redo att ge upp snart, inte värt det liksom
Nu står mitt hopp hos er
Kan ju tillägga att min sambo rasat 5 kg dessa veckor. Det enda som skiljer oss åt är att han inte äter någon frukost (får honom inte till det) + att han inte äter yoghurten.
Hur ofta äter du och hur stora portioner?
Är svårt att svara på om du gör något "fel" eller inte.
Du bör räkna hur mycket kalorier du får i dig till att börja med innan du börjar utesluta saker.
Sen tycker jag du kan minska cola-drickandet lite ;)