bubblan79 skrev 2011-03-28 19:43:04 följande:
jag ska skriva till henne imorrn med.. och vafan om inte hon kan så kan kanske hennes man,.. varför vara såomöjlig...
hon skulle sätta in pengar på mitt konto så kunde jag köpa ny sa hon sen.. i helvete heller att jag ska springa äärenden för att hon inte orkar.. jag har dessutom en pyttevalp som jag inte kan lämna ensam och inte får ta med mig in i butiker...därav att jag har semester liksom!! går ju inte att lämna dom ensamma i början men de har hon ingen förståelse för..prrrrrr behövde bara få ur mig de haha och de hade ju faktiskt med lchf å göra
Det har väl med lchf att göra? Det var ju en lchf-kokbok

I alla fall, lånar man saker ska man banne mig se till att lämna tillbaka. Det är så barnsligt att ursäkta sig och skylla på en graviditet. Hon är väl för 17 inte sängliggande pga risk för prematur? Isf finns inga ursäkter. Ok att hon är trött men då får hon väl anstränga sig att lämna boken, SEN kan hon åka hem och vila! *muttrar jag också*
Denebola skrev 2011-03-28 20:18:47 följande:
Har inte kostdoktorn gjort en sådan jämförelse? Fast du kanske vill testa själv ändå

Jo, han har gjort en sådan med Dreamfields bluffpasta

Jag blir bara lite sugen på att testa själv typ äta en frukt och jämföra mot ost osv. Nackdelen är att jag får äta just frukt och annat isf. Vi får se. Maken som kolhydratkäkar ibland kan få bli offer istället

Han satte självmant fram fingret nu ikväll. Det trodde jag inte.
jeng skrev 2011-03-28 20:18:56 följande:
helene,
jag är alltid så feg när man ska beställa sånt där.
vilken beställde du, antar att du köpte med extra teststickor osv? och är det nåt annat man behöver tänka på? Jag har ju legat på jättehöga värden under mina graviditeter, vilket är enda gången mitt socker är testat. har gjort typ 7 glukosbelastningar tror jag *fy fan* så för mig vore det jättekul att få hem en apparat och kolla mig själv.
jag tycker ocks det vore kul att en dag kanske testa 50 gram kolhydrater i form av pasta. en annan dag 50 gram i form av bröd, 50 gram i form av socker osv. och jämföra. för att kunna hitta de produkter som kroppen tål bäst! det kan ju vara en jättevinst om man vill utöka intaget!
Jag beställde Freestyle Lite men inga extra stickor. Man kunde beställa 2 så jag gjorde det. Får se om den andre kommer med posten någon dag.
Menar du något speciellt med vad man ska tänka på? Inte mig veterligen. Jag tänkte mer kolla av en timme innan mat och en timme efter och ev. någon/några timmar senare för att se utvecklingen. Sen måste jag ju komma ihåg att göra detta också, minnet är ju som det är

Nu har jag tappat en del sen jag själv jobbade inom vården men jag gjorde bara rutinkoll på diabetiker och tätare koll om de låg högt/lågt osv. Mitt blodsocker har alltid legat bra men efter att jag läste i Matrevolutionen att man med fördel kan kolla av och att det gick att beställa gratis blev jag så nyfiken så jag beställde
Jag är ju lite sugen på att testa som jag skrev ovan. Se hur det skiljer och hur man reagerar på olika "nyttiga" saker och sen lägga ut jämförelsen i bloggen. Jag får se vad jag klurar fram till