Kaya skrev 2011-03-12 12:00:35 följande:
Jag har inte heller märkt någon konstig smak i munnen efter ca 10 dagar, så jag kanske inte är i ketos, men jag kör inte strikt heller. Jag tror jag ska testa lite striktare efter helgen och se hur det känns, för detta är ju nästan FÖR lyxigt!
Idag på morgonen har jag bakat nya pones (med brödkryddor i, försökte göra degen lite lösare och ha dem i ugnen lite kortare tid, hoppas på ett mindre torrt resultat!), LCHF-kladdmuffins (ägg+grädde+90%choklad+smör+ vaniljpulver) och LCHF-citronmuffins (ägg+grädde+smör+mandelmjöl+kokosflingor+citronska l+citronessens+bakpulver).
Frukost: Bacon (ekologisk) + halloumi (stekt i smör) + ett kokt ägg + ett par tomatskivor + lite kaffe med lite standardmjölk (=PROPPMÄTT)
Förmiddagsfika/tidig "lunch": ÄGGMJÖLKSLATTE! (första gången) (=helt OK men godast första klunkarna, på slutet fick jag nästan tvinga i mig, nån konstig bismak tyckte jag och väldigt mäktigt...) + en LCHF-kladdmuffins + en LCHF-citronmuffins (Nu lär jag stå mig till Melodifestivalen typ!

)
Resten av familjen avskydde mina nya bakverk när jag bjöd på dem till förmiddagsfikat, (barnen föredrog t o m frukt framför "fikabröd"!) kändes ju sådär men samtidigt får jag väl se det som att jag nu kan vara säker på att få ha dem i fred!
LCHF-chokladmousse däremot gick hem hos alla så det får jag väl satsa på om jag vill bjuda familjen på något gott som jag också kan äta.
Nu ska vi iväg och köpa lite saker, bl a en glassmaskin. Vår förra använde vi en hel del men sen försvann delar till den när vi flyttade förra gången, och nu har barnen tjatat länge om att vi måste skaffa en ny. Jag tänker mig att det kommer att gå hur lätt som helst att göra LCHF-tillåten glass, bara grädde + äggulor + lite vaniljpulver +någon typ av smak eller kanske om man kan unna sig lite carbs HALLON till hallonglass... *smarrigt*
K
*tipsar*