• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-07 17:09:44 följande:
    Du kanske fick min mensvärk, jag hade ingen den här månaden Vad tog du för värktabletter? Ibuprofen är kramplösande så det är bättre än paracetamol mot mensvärk.
    Tog en Ipren och en Dolormin (sista jag hade kvar, en tysk tablett, vet itne om den finns i sverige).
    haha jo jag fick nog din värk då, det är helt otroligt hur ont man kan ha ibland, o så kommer killen och säger "men vadå det är ju bara lite mensvärk" då vill man ge dom värsta pungsparken och säga "vadå, det är ju bara lite pungvärk" eller nåt haha xD
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-07 18:21:04 följande:
    Ja här hemma gillas åxå sesambrödet.. ja brukar göra 4 dubbelsats och så gör ja lite tjockare då kan man dela på 2. brukar ha i lite blandat pumpafrön, sesamfrön, linfrön m.m aldrig lika... hihi
    ja, det passar utmärkt som hamburgarebröd också :D mumms! man saknar inte mjölskiten nånstans ;D
    otroligt gott som knäckebröd med lite flingsalt över mmmmhhhh <3

Testa pones och tyckte inte det var nån höjdare, men tror det beror på bakpulvret så ska testa en gång till utan det. Gott med brödkryddor i ^^
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-07 18:30:42 följande:
    Jaha ok.. ja det kan ja tro med alla sesamfröna hihi
    Ok hur gör du då jätte tunt el?
    Pones vad är det??
    Aa väldigt tunt men då har jag i lite mera linfrön så det inte blir så kletigt och mera ost. Lite omständigt men värt det :) sen torka i ung på 75grader.

Pones är..jadu...receptet finns i recepttråden vet ja :P är typ en variant som är lik  frallor :P
  • yena89
    bubblan79 skrev 2011-04-07 18:41:26 följande:
    hihi det är faktiskt inte speciellt ovanligt... vi människor reflekterar inte över det eftersom de flesta går på nåt slags p-preparat men de som inte gör det anpassar sig ganska snabbt till varandras cykler och har du en väldigt nära vän eller familjemedlem som heller inte går på nåt p-medel så har man iftast mens samtidigt... rätt fascinerande
    Haha ja men visst är det så :P Min mamma och jag har ganska samtidigt x) haha. Lite kul är det allt, även fast man ibland vill slänga katten i väggen för man inte kan sova med allt jamande x)
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-07 19:22:56 följande:

kanske kan få dit recept på knäckebröd så det blir bra ;)

jaha ok låter ju toppen ju! men vart hittar ja pofiber?

det är ju exakt samma som det vanliga sesambröd-receptett fast man gör det tunt och torkar i ugnen :)

pofiber finns i glutenfria-hyllan :)
  • yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-07 19:42:02 följande:
    Ok hur länge har du det i ugnen då?
    Ok ska och handla nu så ska kolla efter de tack!
    tar itne tid, jag kollar bara lite då och då, med lite tätare mellanrum i slutet sen tar jag ut det när det är lagom hårt för min smak :)
    jeng skrev 2011-04-07 19:44:11 följande:
    jaså gör du sesamknäcke på sesambrödsreceptet? jag har varken bakpulver eller fiberhusk i mitt sesam-knäcke.
    japp men med en del linfrön i ^^ blir jätte bra tycker jag ^^
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-07 20:15:38 följande:
    Men bakpulvret gör ju att det sväller, menar jag. får du verkligen tunna platta "kex" av det? eller får du helt enkelt ett sesambröd som har torkat ut lite mer? för såna har jag gjort ett par gånger med. Mums är det oavsett!
    hmm ne det blev knäckebröd :P inte papperstunt men knaprigt och sprött ^^ 2mm kanske ^^
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-09 09:35:30 följande:
    Det går på 4+, jag kollar på webbtv när jag inte ställer så höga krav på vad som underhåller mig I avsnittet jag såg i dag på morgonen så sa hon att mättat fett är skadligt för typ 2-diabetiker, och satte människan på att äta sojabönor. Suck. Tungan ute
    Mm för det är ju fettet som gör att blodsockret stiger, inte kolhydraterna.........................
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-09 14:26:51 följande:
    Ja, det vet väl varenda människa att det är så!
    Ja!! En sockersjuk människa ska äta socker!!
    Precis som en nötallergiker ska äta nötter!
    Och jag som inte tål soja måste dricka soja för att må bra!!

Samma korkade logik x)
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-09 14:27:37 följande:
    Jag mår som jag förtjänar idag, åt glass igår och har huvudvärk idag Gråter
    Jag åt pizza igår :( Jävla kolhydrats-krävande mens :(  Gråter
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**