• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-09 14:46:13 följande:
    Du har knäckt koden!!
    Hahaha jag kommer hela världen
    Denebola skrev 2011-04-09 14:55:46 följande:
    Tror jag druckit lite för lite också, det har nog gjort sitt till. Egentligen borde man nog dricka rejält när man kolhydratfuskar, eftersom kolhydrater binder så mycket vätska. Dvs. förhindra uttorkning, på samma sätt som "varannan vatten" gäller för alkohol.
    Jag drack cola light xD Men hade tur, brukar må konstig i magen och så men inte idag.

I början vart magen jätte bra men senaste veckorna har det varit  löst och det gillar jag inte :( Nån som vet hur man gör det fastare? xD äckligt samtalsämne men men xD
  • yena89

Nån som vet varför fryst broccoli har nästan häften så lite kolhydrtaer som vanli brococli? Kommer kolhydraterna när man tinar/värmer den?

Sen, vilka är bra kolhydratssnåla grönsaker? Jag tycker inte blomkål, vitkål och broccoli är särskilt "snåla" när man försöker att ligga under 10g kolhydrater. Är det sallad och gurka som gäller då elller?
    Jucea, vad brukar du äta för grönsaker till, för visst ligger du på 10g?

• yena89
    jeng skrev 2011-04-09 20:44:06 följande:
    Jag kör väldigt mycket blandad sallad (såna färdiga salladspåsar, men det går ju att göra själv med) eller sparris. Trivs bra med det! Köper hem annat ibland, men det blir inte altid använt, så jag har lagt ner det! Jag äter sallad när jag vill ha lite fräshare mat eller är lite trött på fettkänslan, och så kör vi med sparris när vi vill ha varma grönsaker! 
    helene306 skrev 2011-04-09 19:21:03 följande:
    Visst är det! Speciellt när man hoppas på en ny trevlig siffra och så går man knappt ner trots att man kissat ett Niagarafall på morgonen Jaja, det ska väl jävlas typ jämt?
    Ja absolut! Men igår drack jag mängder glas vatten, cola och ett glas vin, och fick knappt kissa alls imorse. Så det känns som att kroppen sög åt sig minsta droppe! :-P
    aaah tack :) lite tråk med bara sallad men kanske kan unna mig lite mer grönsaker på helgen då eller bara ta 2-3 broccolibuketter för att fräscha upp ^^
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-09 21:05:21 följande:
    Jag tycker broccoli är tråk istället :-P
    Du kan ju fräsha upp grönsalladen genom att ta ett par småtomater och dela i mindre bitar, lite lite hackad rödlök eller röd paprika, några oliver, lite dressing, eller så öser man på med fetaost eller halloumi! och så har jag alltid salt och peppar på min sallad! med grönsallad kan man ju ta rätt mycket, och det tycker jag är skönt i perioder. sen i vissa perioder tar man inget alls istället.
    Haha ok :P

Ne under veckan använder jag inge mejerier. Äter bara kött, ägg och beasås och majonäs.
    Menpå helgen unnar jag mig lite grädde i kaffet eller lite gräddsås :)
  • yena89
    Snowsee skrev 2011-04-10 13:02:17 följande:
    Får testa det... :) Men då blir det nog inte mer än 1-2 ggr per dag... Och det känns ju som att kroppen skulle kunna gå in i svältläge då?
    Nej det gör den inte. Jag äter bara 1-2 gånger om dagen och hamnar alltid över 1500kcal, oftast runt 2000 :)
    I en måltid kan du ju lätt få i dig 800-900 kcal om inte ännu mer. Jag äter en del beasås och majo så det är därifrån mina kalorier kommer :)

Tror det är ganska svårt o hamna i svältläge med LCHF om man inte strävar efter det :D
  • yena89
    Snowsee skrev 2011-04-10 13:09:09 följande:
    Fler som upplever att ni är törstigare än innan LCHF? Jag dricker mycket mer men kissar mindre... Kanske är en orsak till stillaståendet på vikten...
    Är man i ketos så har jag läst att kroppen kräver lite mera vätska. Jag kan dricka 2-3 liter om dagen. tidigare drack jag bara några glas :)
  • yena89
    Snowsee skrev 2011-04-10 14:40:35 följande:
    Känns som jag är i ketos har en metallig smak i munnen hela tiden så då är det nog därför jag är så törstig.
    Jag slapp metallsmak ;D
    joller skrev 2011-04-10 14:53:45 följande:
    är visserligen bara inne på min andra dag och vet inte om detta är anledningen egentligen..

Men är det vanligt att man mår illa i början av lchf?
    Jag kan känna att jag mår illa av fettet, att det lixom står upp i halsen påmig...
    missförstå inte, jag tycker det e gott.. men känner mig illamående :( uusch!
    Ät lite mindre då eller fräscha upp det med sallad så det inte blir så "kompakt" eller vad man ska säga.
    Kan vara lite svårt med allt fett i början. Men är det verkligen illamående eller mest "jag är mätt"-ont i magen?
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-10 16:05:53 följande:
    Nja, hela sanningen är förstås lite mer komplicerad och svårförklarad! Men vi är varandras bästa vänner och älskar varandra jättemycket, sen att livet är svårt och det inte alltid blir som man har tänkt sig, det är en annan sak... Men han är en fantastisk person och jag är så lycklig att han finns i mitt liv.
    naaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwww :D

sorry, var tvungen (a)
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-10 16:47:15 följande:
    Vi kan bilda klubb. Min exman har just dammsugit, vaxat, bytt däck, polerat, däcksvärtat, fixat med gps:en, monterat laddare till batteriet och tvättat min bil  

Vi ska absolut inte vara gifta för då skulle vi hatat varandra tillslut, men som vän vill jag inte vara utan honom. Och han är en underbar pappa till vår dotter. 
    naaaaawwww där också! :D  usch, tur jag har några år kvar tills det kommer till såna "problem" x)
  • yena89
    bandit skrev 2011-04-10 17:18:09 följande:
    Yena89: jag slapp också metallsmaken, funderade på om det var för att jag inte var i ketos men det är nästan omöjligt att jag inte skulle vara det. Vet du varför en del får det och andra inte?
    Tror det är för vi helt enkelt reagerar olika på saker och ting. Alla kvinnor har ju inte exakt samma grav.symptom. Vissa kan ju gå helt utan symptom medan vissa får allt :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**