• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Snowsee skrev 2011-04-10 19:49:57 följande:
    Idag har jag bara ätit en Pones med philadelphia  och en portion med köttfärssås med bacon och cf-sås och sallad. Mätt fortfarande. Ska göra ett försök den kommande veckan att bara äta två ggr per dag (om jag inte är hungrig vill säga). Ska väga mig i morgon och sen inte förrän fredag. Hittills har jag vägt mig varje dag.

Ang det här med att äta 1-2 ggr per dag. Är lite nervös för att det ska trigga igång min gamla ätstörning...
    Jag har haft ätstörningar och för mig har det inte varit några problem. Det kanske lugnar dig lite :) Jag var också rädd för det men innan var det ju att jag vägrade äta mat. Nu äter jag så lite för jag helt enkelt inte är hungrig eller känner att jag är i behov av mat.
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-10 19:54:03 följande:
    Ja, speciellt som vi har barn ihop - då MÅSTE man vara vänner. När man läser trådar om vårdnadsstrider osv så undrar jag om dessa människor någonsin verkligen har älskat varandra.

Idag är jag på banan igen:

Frukost: 1 kokt ägg m majjo&caviar, 1 bit frökex m gräddost
    Lunch: pofiberpanerad torsk, broccoli, sås på cf&majjo, dill och en skvätt vinäger
    Middag: 1 köttfärsbiff med Erik Lallerstedts bea 0,5 gram carbs/100 gram, några ringar rödlök.
    Kvällsmat: vet ej än - nåt blir det nog.

Vilka färdiga beor är godast, i förhållande till tillsatser/kolhydratsmängd? 
    Lallerstedt är gott, 0,5g kolhydrater och inte mycket tillsatser. ICA's tre peppar är gott också men lite mer tillsatser, samma carbs mängd :)
    Jag äter mest Lallerstedts :)
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-10 20:45:07 följande:
    Angående ex och barn och sånt där:

Skönt att det finns fler med samma tankar som jag! Det gör mig väldigt ledsen att läsa om barn som hamnar i kläm för att föräldrarna inte kan hålla sams. Nu är min exsambo inte pappa till Tilda, men de har levt tillsammans under lång tid och de älskar varandra. Och vi är fortfarande en familj, om än en lite ovanlig sådan. Även Tildas pappa och hans flickvän är förstås vår familj, och vi har alla väldigt bra relation och tycker mycket om varandra. Med tanke på de många trådar jag läst om styvmammor som inte tycker om sina barn är jag innerligt tacksam över Tildas bonusmamma, som älskar henne och gör allt för henne. Hon är fantastisk! Och min exsambo likaså!

Tilda brukar säga till mig: "Tänk mamma, så MÅNGA jag har som älskar mig!" Och det gör mig så glad att höra, för hon ser inte vår familj som trasig eller förstörd, hon mår inte dåligt över att hennes mamma och pappa inte lever tillsammans. Hon känner tvärtom- hon har massa bonusar (extrafarmor, extrakusiner, extramostrar o.s.v.) som ger henne kärlek, och hon är trygg med dem alla. Hade vi däremot bråkat eller pratat skit om varandra hade hon så klart påverkats och säkert mått jättedåligt. Det FINNS faktiskt lyckliga separationer, men det är föräldarnas ansvar att det blir så!

(Sen är det så klart lätt för mig, ingen av mina två separationer har berott på svek, otrohet eller liknande, så det finns inga öppna, blödande sår. Jag är medveten om att det inte är lika lätt för andra, men för barnens skull måste man försöka läka och gå vidare tror jag.)

Oj vad jag skriver, och oj vad OT det här är, sorry.

OnT igen då:
    Jag är så jäkla illamående idag, har inte klarat att äta middag än... Antar att jag har druckit lite för mycket kaffe, har suttit och skrivit hela dagen och då hinkar jag ofta i mig. Ska försöka fixa till lite mat, är inte alls särskilt sugen men nåt måste jag nog ha i mig. Men vad? Lite ost kanske, det är ju alltid gott....
    Jag känner såhär att det är värre om mammas/pappas nya kille/tjej inte funkar ihop med barnen än att skilsmässan gått dåligt och man bråkar. Visst är det tråkigt med men det andra är värre.
    Min bror har alltid varit en liten ängel, glad och sprallig även efter mamma och pappa skildes (dom har bra kontakt nu det var bara i bärjan dom bråkade lite) men sen mamma skaffade ny kille har min bror blivit mer och mer dyster och deprimerad och det har hela familjen märkt och alla vet att det beror på mammas kille.. Visst har jag med blivit det och han har fått mig att skära mig och försöka ta självmord men det är min bror jag bryr mig mest om. Han är bara deprimerad nu, men till sommaren ska han få bo hos mig så jag hoppas han mår lite bättre då. Visst är mammas kille snäll och så, och han älskar mamma, men han går inte ihop med oss barn och vi har ändå känt han i typ 13-14 år.

Väldigt off topic och kanske lite väl privat men vill bara säga till er (även fast jag är ung och kanske inte är den bästa att ge tips) men tänk på era barn främst. Går dom itne ihop med eran nya kille så välj barnen i första hand och gå itne och tro att det ska lösa sig.
    Nu har ju mamma och han varit ihop länge och även gift sig så jag vill att hon ska vara lycklig när jag ändå är borta, men jag mår fortfarande dålig när jag hälsar på hemma. Bara nåt att tänka på :)

:)
  • yena89

Teskedsmamma: Absolut ska man respektera varandra! Det hade räckt om mammas kille hade respekterat våra sätt att leva istället för att komma in och ändra allt. Jag skulle vilja ha en bra relation med han men jag kan bara inte visa respekt för en person som blir rasande, skriker på mig och tar sönder halva arbetsrummet för att jag enligt han tände i badrummet i ondan (i 5 sekunder) och råkade "slösa" 4 öre liksom..

haha aaww, tack Linda ^^

• yena89
    Ioanna skrev 2011-04-10 21:53:55 följande:
    idag fick jag reda på att en tjej som jag nyligen lärt känna och som är skitsnygg i kroppen gått ner 30 kg med LCHF - imponerad och inspirerad :)

själv fortsätter jag ner - nu 8,5 kg minus sedan 10 januari - heja mig! och heja oss alla som kämpar på!
    wow nu fick jag lite pepp ^^
    Själv har jag bara gått ner 15 kg sen jag började så jag har 25kg kvar :( jag som ville komma i form och vara snygg i bikini till sommaren...menmen..
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-10 22:01:14 följande:
    Om jag ska va ärlig mot mig själv och andra s¨å har jag nog också 25 kvar, eller iaf 20.... Suck. På´t igen!
    Suck :( och jag som carbfuskade i helgen. Ne usch! På måndag är vi strikta igen och så blire mera träning!! Kom igen Linda!!
  • yena89
    Teskedsmamman skrev 2011-04-10 22:12:02 följande:
    Där är ett stort problem bland många, många sätter sina kärlekar framför barnen.... knäppt men sant... Så även min mamma. Hade hon lyssnat på mig när jag kom och berättade hur dåligt jag mådde av hennes relationer så hade vi haft en bättre relation idag skulle jag tro, framför allt skulle jag inte ha flyttat hemifrån när jag var 16.
    Jag har tur som ändå har en underbar relation till min mamma. jag vet att hon älskar mig och jag vill att hon ska vara lycklig, även om det betyder att offra min egen lycka, så jag flyttade hemifrån tidigt. Men det kan inte varit kul för henne att ha varit med i min mörja period med mycker alkohol, drogtestande , skärande och andra galna saker.
    Nallebjörnis skrev 2011-04-10 22:12:47 följande:
    yena89 skrev 2011-04-10 22:04:24 följande:
    Suck :( och jag som carbfuskade i helgen. Ne usch! På måndag är vi strikta igen och så blire mera träning!! Kom igen Linda!!
    Jag är på!!
    BRA! :D
    Lovey skrev 2011-04-10 22:19:06 följande:
    När blörjade du?

/ Nyfiken i en strut och har heeeela långa resan framför mig  
    Typ i september nångång, första månaden gick jag ner 10kg, sen gick jag ner 5kg sen över jul gick jag upp 7kg men gick ner allt igen men nu står det fan still och har gjort det i 3 månader typ xD
    missypissy skrev 2011-04-10 22:25:29 följande:
    Vad tråkigt med din bror och mammas man. Jag tycker att du verkar vara en underbar storasyster, och precis som Linda tycker jag att du är väldigt klok! Lycka till med allt, hoppas din bror blir sig själv igen!
    Aww tack :) Jo han pratar mycket om att flytta och funderar även på att flytta till morbror och jobba lite i sthlm ettt ag. han blir så glad när han pratar om det, känns bra att ha en bra relation till han, även om han kan vara en jobbig typisk lillebror rätt ofta :P
  • yena89
    Martina 76 skrev 2011-04-11 10:56:03 följande:
    Jag är 175 cm och pendlar mellan 67-69 kg. Skulle vilja gå ner till 63-64 kg. Jag tycker själv att jag har några kg för mycket, men de är ju bara kosmetiska så det kan ju vara så att min kropp är "nöjd".

De sista kilona är tuuuuuunga och jag vill inte svälta mig för att nå dit. Känns inte som rätt väl även om det är fullt möjligt. Nu drar ju joggingsäsongen igång så jag hoppas på att tappa det sista den vägen.
    Haha det som du väger nu är min målvikt, är också 175.
    Jag tycker du ska börja träna och på så sätt få en fastare kropp, men då får du ju såklart strunta i vågen eftersom du kanske bygger muskler :)
    Så ja, din kropp tycker det är bra nu så vill du få bort dom sita kg kommer inte strikt kost hjälpa utan du får träna. Vill du slippa bygga massa muskler kan jag rekommendera pilates, det ger mest en smidig kropp och förlänger musklerna, men självklart byggs dom upp lite för man blir ju starkare :)
  • yena89

Ingen matlust alls idag......fick veta att enligt sjukvården är man tydligen bara sjuk om man går i behandling och stoppar i sig en massa tabletter så nu får jag inget intyg och alltså inget csn...är rädd att jag faller tillbaka i min anorexia period igen....men ska kämpa emot och trycka i mig kött och  ägg nu!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**