• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-04-13 10:17:24 följande:
    Ni som gör sesamknäcket?

jag provade igår, men jag tyckte det smakade bara bränd ost/bittert även om de var snyggt gyllenbruna. Ska de vara längst ner i ugnen och inte ta färg alls. 15 min står det i receptet, men efter 9 min var de nästan för mörka. 

Hjälp!!

Jag torkar den i ugnen, så den är i i flera timmar hos mig :) max 75 grader har jag och i slutet höjer jag nån minut men håller hela tiden koll för att få lite "crisp" typ.
  • yena89
    Jessika82 skrev 2011-04-13 11:19:50 följande:
    27g kolhydrater igår hur mycket ska man snitta ?
    20 är en bra riktlinje om man vill gå ner :)
  • yena89

Alltså vad är det för fel på mig?? Igår åt jag tacos med BRÖD och nachos och ostdip, och nu äter jag ballerina kladdkaka till frukost med ett stort glas röd mjölk....
    Och jag vet att det idag kommer bli samma mat hos kompisen igen.

Men faktumet att vi städar hela dagen (och det ser somsagt ut som i programmet "Rent Hus") och säkert bränner en massa gör att jag känner mig mindre miserabel. Nä, efter detta blir det definitivt ägg och kött igen!!!

• yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 11:40:28 följande:
    men kostar väl pengar el?
    Bordeaux skrev 2011-04-13 11:35:58 följande:
    Gå med i matdagboken eller en liknande sida och skriv in allt du äter och hur mycket så får du koll. Jag har just börjat med det och hamnar lägre än jag trott
    finns det andra sidor som inte kostar pengar??bläääää jordnötter
    www.minmat.net :) inte så mycket tjolahej men gratis ^^
  • yena89

Oj en massa barnprat :P
    Jag är sjukt rädd för att föda barn, inte för smärtan men för att göra bort mig. Typ,
    bajsa på mig när man trycker på och lukta och komma in helt orakad och se ut som en apa! xD hahaha

• yena89
    jagäraf skrev 2011-04-14 11:14:42 följande:
    Är det någon mer än jag som testat Alvestaglass lchf-glass? www.alvestaglass.se/Sockerfri.html
    Jag har testat chokladglassen (1,5 kolisar/100 g) och den är riktigt, riktigt god. Åt tillsammans med vispad grädde och jordgubbar. Jag hoppas verkligen att den är okej och inte "fejk-lchf" som vissa andra varor, t ex lchf-pasta (enl Kostdoktorn.se).

Tyvärr finns glassen inte i hela landet men på deras hemsida finns en lista över i vilka affärer den finns.
    Jag har ocksa testat chokladglassen och jag tyckte den var jätte god! men det dumma är ju att den måste stå några minuter innan man kan ta av den. Det jag tycker är bra är att den inte är så maffig som andra glassar. Kan äta halva byttan utan att må illa, den är inte alls söt, eller det är den ju men på ett perfekt sätt.

Min kusin som har ADHD tyckte också om den och sa att hon inte mådde illa som efter vanlig glass och dessutom fick hon det på kvällen så hon somnade gott ändå. Annars blir hon ju värsta lilla demonen när hon äter riktigt socker :P

Det påminde mig om att jag ju ska prata med ICA som börjat få in Glassen, men inte den sockerfria.
  • yena89

....isch jag vill inte föda barn Gråter
    Jag ska adoptera ett litet kina-barn och göra världen lite bättre...fast...det funderar på att göra även när jag mognat lite och inser att det inte tar kål på mig att föda barn x)

• yena89
    MrsMurphy skrev 2011-04-14 13:10:48 följande:
    Jag har tidernas äckligaste historia om just det! Antagligaste det pinsammaste jag varit med om, men samtidigt så har jag aldrig skrattat så mycket. Förlossningen vid  barn 2. Barn ett var 1,5 år, en riktig plåga som aldrig lät mig vara ifred på toa.

Kommer in på förlossning efter vansinnesfärd i snöstorm och redo att ringa ambulans för det kändes som en övervägande risk att föda i bilen. När jag kom in så var jag vidöppen som en ladugårdsdörr och de konstaterade att bedövning inte skulle hinnas med, barnet skulle komma inom några minuter trodde bm.

Men kom inte, bm blev brydd, konstaterade att barnet inte komma ut pga förstoppningen! Kunde inte ge lavemang för då skulle barnet antagligen trilla ut samtidigt. Så där fick jag sitta på en "bajsstol", vid sängen och försöka bajsa. Med lustgas. Det hela slutade med att jag insåg det sinnessjuka och asgarvade aspackad av lustgasen, personalen låg och skrattade i rummet. Personalen sa att de aldrig varit med om en förlossning med SÅ mycket skratt. Alla asgarvade och det blev en så rolig stämning.

Så jag kan konstatera att jag asgarvade mig genom förlossningen, och det just pga det pinsammaste jag varit med om i hela mitt liv. Men samtidigt så kändes det inte som pinsamt, personalen har upplevt allt och är coola! (Detta hade de dock ej aldrig varit med om tidigare, så var lugn)
    Hahah fasen och jag som itne ens kan gå på toa hemma hos familjen xD ne, jag får käka massa laxerande innan så jag är tömd när det är dags xD
  • yena89
    MrsMurphy skrev 2011-04-14 13:34:40 följande:
    Och inte ens då greppade jag att jag hade problem med magen! Det var när jag började med LCHF som jag insåg att hoppsan, är det så här det ska vara... Tungan ute
    Haha kände samma. Trodde att det var normalt att vara gasig och fisa massa men icke.
    Nu vet jag att det INTE är normalt att fjärta 10 gånger i minuten ;) haha
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-14 14:08:50 följande:
    Att komma in här och läsa allt ni skriver är verkligen underbart. Förlossningssnack, träning och gammal mat- ingenting är OT, och det är det absolut bästa med den här tråden. {#emotions_dlg.flower}

Själv har jag precis fått mens och mår skit, vilket har resulterat i Cola zero-drickande både igår och idag. Dumt som fan, speciellt eftersom det triggar igång suget efter mer mer MER. Men när jag är så här jävla pms:ig och hemsk kan jag inte tänka klart. Alltså, Cola zero och ligga på soffan och tycka synd om mig själv är grejen idag...
    hellre det än att trycka i dig chips o godis ;)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**