joller skrev 2011-04-09 23:23:07 följande:
hmm... lite funderingar... läser här i tråden att man kanske inte bör äta paprika och lök?
Jag har idag kört min första lchf dag... känns ganska bra, har inte varit hungrig trots att jag faktiskt bara fått i mig två måltider;
Frukost/brunch; Omellett med bacon och svamp, hittade ett recept på lchf recept med ägg och creme fraiche i smeten, gottoch mättande..
Middag; Grillspett med kyckling, fläskfilé och bacon, svamp,lite lök och lite paprika. serverades med en sallas på isbergssallad, gurka, tomat, avokado och fetaost. och så bearnaise till :)
Gott..
Ni vana lchf;are låter detta som en okej dag?
Det låter helt underbart! GOTT!
JAG klarar mig inte på två mål per dags trots LCHF-kost... Många gör tydligen det. Själv äter jag fortfarande grönsaker i rätt stora mängder, inkl paprika, lök, tomat osv som ju faktiskt innehåller en del kolhydrater (kanske är därför jag inte går ner i vikt!!??). (Jag undviker naturligtvis rotfrukter, majs osv) Om man ska köra strikt får man hålla sig till vissa sorter, typ sallad,gurka, sparris, svamp (som ju inte är en grönsak

)...
Men din dag låter superbra, kör på så där och så om du inte får de resultat du vill ha kan du ju testa senare att välja bort vissa grönsaker (för mig känns det inte värt det än så länge i alla fall - jag har ingen stor övervikt och ÄLSKAR grönsaker och vägrar fortfarande tro att de inte är nyttiga!!!).
Lycka till!
K