• Kaya

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-30 13:13:00 följande:
    Kylen.
    Eftersom man bakar med kylvaror så krävs ju rätt mycket konserveringsmedel om det ska tåla mer än nåt dygn eller max 2 på bänken. Tycker jag iaf. Jag gör större sats knäcke och det har jag i kylen i kanske 5 dagar. jag har mina i en plastpåse, men inte hårt sluten, och det tycker jag fungerar bra. Men det är ju mina sesamknäcke, vet inte hur det är med de där andra frökexen.
    OK, då ska jag testa kylförvaring. Annars hade jag planer på att testa att låta knäckebrödet ligga framme utan plastpåse och torka ut helt, då borde det inte kunna bli dåligt (bara dammigt )?
  • Kaya
    nassu skrev 2011-03-30 19:49:01 följande:
    Hej

Jag undrar om man kan använda olika smaksättningar när man bakar.. typ aromer eller vad det nu kallas. Mint eller citron eller nåt ?
    Jag har använt mint till både ischoklad och chokladmousse och det var GOTT!
    '
    Citronarom har jag använt till hemmagjord glass och det var också gott.
  • Kaya
    yena89 skrev 2011-03-30 16:04:05 följande:
    Det känns ju inte särskilt hälsosamt med en spiralgrej som simmar runt i kroppen och har sig  O.O"
    fast man kan ju förstå, inte vill den sitta där i flera dagar, den måste ju sträcka lite på...spiralen? o.O
    hä hä
  • Kaya

GOD sen middag efter stenhård träning i två timmar (dans + yoga):

en styck tjockkorv (sån där kryddig med hög kötthalt) (ha ha, jfr tjockTV/plattTV)
    massa blomkålsmos
    Keso ihoprört med fransk senap
    Surkål
    LCHF-knäcke med Bregott och stark ost

MUMS!

Nu måste jag lägga mig, ska upp kl 5 imorgon och iväg på jobb IGEEEEEEEEEEEEEEEN

• Kaya
    FiaFunderar skrev 2011-03-31 00:49:23 följande:
    LÄNGTAR!
    Imorgon bitti ska jag åka och hämta allt kött som jag har beställt. 30 härliga kilo, rent fint kött (styckat idag). Jag har tur som har en mamma som driver en bondgård Skrattande
    Så jag ligger och funderar nu vad jag ska göra för mat imorgon Tungan ute En medium rare biff med blomkålsmos och bea-sås, kanske?
    LYCKOST!!!
  • Kaya
    Linda1976 skrev 2011-03-30 21:33:25 följande:
    Dagens såstips: Idag åt vi ugnstekt lax och blomkålsmos. Jag gjorde en spontanuppfunnen sås till som var jättegod:

Hälften smör, hälften philly, pressad lime, salt och dill. Smälte ihop smör och ost - i detta läget ser den skuren ut. Vispade sen ner 1 äggula och vispade kraftigt, och då fick den fin beakonstistens. 
    Låter så himla gott! Måste testa snarast.
  • Kaya
    Ziggystardust skrev 2011-03-31 10:24:56 följande:
    Det beror väl lite på modell också. Eftersom jag inte har någon midja blir ju figursydda kläder tajta så jag får väl skylla lite på modet... Som sagt, jag vet ju att jag inte är smal men jag tycker inte att jag ser såå fet ut? Utan kläder gör jag ju det såklart men med kläder? Dålig bild... Detta är alltså en jacka i stl 44...

WHAT???!!! Du ser ut som en 36:a i mina ögon!!! Måste vara något fel på jackans storleksmärkning!!!!
  • Kaya
    Finast skrev 2011-03-31 11:04:47 följande:
    Dags för veckans vägning idag, väldigt nöjd med resultatet

Vikt: -1 kg
    Midjan: -7 cm
    Magen: -1 cm
    Lår: -1 cm
    Halsen: - 3 cm
    Brösten: - 1 cm

Det händer saker varje vecka, jag är så nöjd :)
    Häftigt!!!"
  • Kaya
    katja74 skrev 2011-03-31 08:51:35 följande:
    Hej tråden! igår gjorde jag succini-plättar. Det blev riktigt gott, tycker jag så jag tipsar lite.
    Man tager; en succini som man river och kramar vattnet ur, blandar med lite fiberhusk, ägg, hackad purjo, riven ost (västerbotten tog jag.), salt och peppar. Sen stekte jag i rapsolja och använde som tillbehör till grillad kyckling. Faktiskt gott!
    Ska testas snarast, speciellt eftersom jag ÄLSKAR zucchini! Tack för tips...
  • Kaya
    FiaFunderar skrev 2011-03-31 11:43:31 följande:
    Äntligen är jag klar med att paketera allt kött. 2 timmar tog det och det finns inte en mm plats kvar i frysen. Fick filé, biff, entrecot, rostbiff, innanlår, ytterlår, högrev, märgpipa och ca 18 kilo köttfärs Tungan ute
    Nu har vi så det räcker ett tag. Längtar till helgen för då blire grillning av nån god köttbit.

Nu ska jag ta ännu en bikinibild Guld i mun Då är det 3 (eller 4?) veckor i mellan bilderna...
    avundsjuk på din frys!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**