• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tiiitti: när jag skrev den listan gick jag efter en LCHF-app. I efterhand när jag kollar på livsmedelsverkets hemsida så inser jag att det är mycket i den appen som inte stämmer. Ex säger appen att bryggt kaffe innehåller 0,4 Kh, medans livsmedelsverket säger 0 kh.. Å andra sidan är väl 0,4 försvinnande lite på en kopp eller två? Livsmedelsverket kanske räknar allt i heltal, och då räknas ju 0,4 som 0..

• stjierna

Lille Birger: allvarligt? Att jag äter mycket fett sedan 2,5 månad tillbaka har inte ändrat min uppfattning om ordet hen.

• stjierna

Risentas mandelmjöl innehåller 5KH/100 gr, Selltons mandelmjöl innehåller 9KH/100 gr.

• stjierna

Risentas är mindre förpackning och är dyrare än Sellton. Personligen reagerar jag (är nötallergiker) på Risentas mandelmjöl, men INTE på Selltons. Jättemärkligt - som någon sa så borde det väl bara vara malda mandlar??

• stjierna

HokusPokus: ja, det spelar roll. Även om en bulle eller godis inte triggar ditt sockersug så gör snabba kolhydrater så att ditt blodsocker rusar i topp. För att stabilisera det igen så tillverkar kroppen insulin, och insulin är ett av våra mest fettlagrande ämnen i kroppen :)
    Så även om man inte är ute efter en viktnedgång så kan ändå måttligt med godis (hur mycket är ändå såklart individuellt!) i tid och otid ge en viktuppgång även om man håller sig under 20 KH/dag. För övrigt ska man ju bara vara under 20 om man vill uppnå en nedgång, och runt 40-50 om man vill ligga stadigt. :)

• stjierna

Hokuspokus: det bästa för kroppen är att ha blodsockret på en jämn nivå, vilket du har när du äter lite kolhydrater eftersom det är kolhydraterna som gör att blodsockret åker berg- och dalbana ;) det är därför man inte måste tänka på att äta var tredje timma när man äter LCHF - eftersom blodsockret håller sig stabilt längre!

• stjierna

Zafir. Jag står stenstill i vikt. Gick ner 4 kg första tre veckorna, och nu 2,5 månad senare står jag fortfarande still. Och jag har typ 20 kg att gå ner i vikt ;)

• stjierna

Jag har samma byxor nu som för 14 kilo sedan, och då sitter dom ändå liiite tajt nu. Jag UNDRAR hur fan jag såg ut för 14 kilo sedan....!!

Jag märker dock att byxorna sitter skönare nu, och det är ju trevligt ;)

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**