**Den stora feta LCHF-tråden**
Linda5, av vissa saker känner jag det, andra inte :) det är säkert individuellt - som allt annat..
Linda5, av vissa saker känner jag det, andra inte :) det är säkert individuellt - som allt annat..
Hon den där: jag äter heller inte "gärna" sen jag började LCHF. Och då älskar jag sån här mat. Hade lätt stått mig på en stor frukost och kvällsmiddag ;)
Hoppet 3: jag gör min äggmjölk på bara äggulan. Jag har också lite "äggfobi" och skulle aldrig i livet äta äggmjölk med vitan.. Bara tanken får det att vända sig i magen på mig!
MEN, jag gör som sagt med äggula, vatten, smör och kokosfett samt smaksättning och jag tycker det är HELT ok! Jag trodde inte att det skulle vara så gott som det var ;)
Hoppet 3: till en kopp kokar jag upp 1,5 dl vatten med 25 gr kokosfett o 25 gr smör (man kan minska fettet om man vill), smaksätter med vanilj, kardemumma eller kanel. Vispar en äggula i bunke och häller sedan vattnet ner i äggulan under tiden jag vispar :)
Tiiitti: precis. Det som finns kvar i en äggula är så obefintligt lite :)
Jag har läst 2 gr/100 gr fryst, och 3 gr/100 gr färsk broccoli.
Idag är jag sjuk (buhu) så min bättre äkta hälft kom med "frukost" på sängen - varm jordgubbskompott med vaniljvispad Smetana. Idag är det okej :P
Tiiitti: efter en vecka - jag la till mer variation på grönsaker :)
vagligt.blogg.se/2012/april/det-godaste-lchf-brodet-ever.html
Gör man rutor (12 st) blir det 0,6 kh/styck. Gör man bullar (6 st) blir det 1,2 kh/styck. Supergott bröd!!
Tiiitti: jag äter bara smör, och i vissa fall lite smetana/CF ur mejerisortimentet :) blomkål är jag försiktig med, men annars äter jag broccoli, sallad, lök, gurka, avocado, ärtskott, alfa alfagroddar typ :) ibland lite morot, men inte så ofta ;)