Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost: fast jag står inte still för att jag äter för ofta utan för att jag äter för mycket. Jag började ju gå upp i vikt när jag åt tre gånger per dag, men mängden var för mycket.
    Nu småäter jag för mycket fastän jag äter ordentligt under själva huvudmålen. Det beror på en massa sug som jag ju inte blir av med men försöker bli av med genom att ära rätt mat. Men det blir ju för mycket mat och suger försvinner ju egentligen inte.

• ollebulle86

Min nya last är cashewnötter. De är så jäkla goda! De är ju inte så bra egentligen ut lchf-synpunkt, men de känns mer ok en ett stort choklad som jag annars säkert tryckt i mej

• ollebulle86

Spana: ja det känns i alla fall som ett ok alternativ till en stor godispåse även om det inte är helt ok. Men jag sköter mej för övrigt och det kommer inte få mej att avvika från lchf mer.

• ollebulle86

Happymom: jag gick oxå upp flera kilo under midsommar helgen och kämpar fortfarande med att gå ner dom och komma in i det ordentligt igen med rätt mängd mat osv.

• ollebulle86

Jag tycker folk har en massa åsikter om allt som inte alls berör dom. Kost och dieter är ju roligt att lägga sej i tydligen.

När jag gick ner i vikt snabbt med hjälp av pulver var det fel, när jag sen gick upp lite igen fick jag höra av dåvarande sambos mormor att du har väl gått upp i vikt igen va? Ja det syns! (tack liksom).

Nu tjatas det om att jag är överviktig. Jag är liksom medveten om det.

• ollebulle86

Det finns ju en fördel med att fuska rejält: det sätter igång en trög mage...fast det är kanske inte så jäkla kul när man ska jobba

• ollebulle86

Jag får inga reaktioner alla när jag säger att jag äter lchf. Möjligtvis lite positivt då eftersom folk tycker det är bra att jag går ner i vikt (eller gjorde).

• ollebulle86

Jag står still och har gjort det två-tre veckor nu. Jag vet dock varför, äter nog lite för mycket och just nu mensen som påverkar.

Försöker dra ner på vad jag äter hela tiden och så men kvällarna ställer till det. Då är jag sugen och äter för mycket, dock inte fel.
    Men jag måste bli bättre med att dricka vatten tror jag.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**