Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ser ni pratar om joggning. Helt ärligt, jag KAN inte jogga/springa! Det är liksom helt omöjligt! Det blir två steg, sen tar det stopp.
    Har aldrig gillat att springa, men nu går det liksom inte alls. Hade jag varit några (läs många) kilo lättare hade det garanterat gått lättare.

• ollebulle86

Näe, lär nog dröja mist 15 kg i alla fall innan jag ens försöker mej på att jogga väger alldeles för mycket för att jag ska orka tror jag. Men det finns ju annat som man kan göra. En promenad i rask takt är bättre än att ligga och slöa i soffan gäller bara att man gör det...

• ollebulle86

Gårdagen gick bra, har kommit in i det igen nu nu är det bara att köra på och hoppas att det börjar hända grejor igen.

• ollebulle86

Boost: jo det är så jag får göra. Men det ska nog gå bra. Jag vet ju hur jag ska göra
    Måste få in mer motion om dagarna oxå, men det är inte helt lätt nu när jag börjat jobba. Försöker i alla fall gå till eller från stationen (eller båda) när jag börjar sent osv.

• ollebulle86

Ja jobb plus sexåring och fyramånaders gör det lite svårare att träna. Inte omöjligt, men svårare. Man har inte den orken liksom.
    Men det känns oxå som en ursäkt (för min del). Men många timmar försvinner med jobb, bara resa tar 3-4 timmar när jag jobbar. Sen jobbar jag iofs inte varje dag, men har helt kommit av det med motion och träning ändå.
    Är ledig onsdag-torsdag, tänkte få in zumba där. Eller, jag SKA få in zumba där!

• ollebulle86

Köpte en färdig sallad innan och läste väl inte så noga på den. Öppnar och den har fullkornspasta i sej. Kollade på förpackningen igen och med liiiiten text stod det att det var pasta i.
    Så det var bara att sålla och slänga. De andra med vanlig pasta i stod det ju på förpackningen att det var en pastasallad, är det helt plötsligt inte pastasallad när den är fullkorn?

• ollebulle86

Är 15-20 kg ner innan året är slut ett realistiskt mål tror ni?
    Kommer lägga till mer motion och träning i mån av tid nu när jag jobbar och öka på det ordentligt sen när jag slutar jobba och går tillbaka till att vara mammaledig (efter augusti) för att ge en skjuts.
    Är målet möjligt tror ni?

• ollebulle86

Jag vill vara helt i mål till min födelsedag nästa år (25 juni), målet är 60 kg och idag väger jag ca 93-94 kanske. Så det är mååånga kilo.

• ollebulle86

Boost: ja det känns nog rimligt, men jag vet inte
    Jag tror den börjar ge med sej, har ju slarvat en del sen midsommar men sen igår har jag skärpt till mej. Ligger nog 1-1,5 kg över vikten jag hade när jag vägde som minst nu på lchf, men tror det är påväg ner.

• ollebulle86

Catox9: ja jag ger mej fan på det, har stått still några veckor nu och kommit ur det lite, men sen igår har jag tagit tag i det igen och nu ska det fan gå!
    Har gått ner ca 5 kg (vet inte exakt vad jag väger nu) på ca 1,5 månader (eller egentligen de tre första veckorna) så jag vet ju att det går

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**