• Anansi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det blev en riktig kolhydratdag igår med mackfrukost, pastalunch och pizzamiddag. Förvånad Jag väger mig på måndagar och det var ett kilo upp på vågen imorse jämfört med förra veckan.

Men det är inget att deppa för, nya tag idag. I normala fall hade det här inneburit att jag halkat ur lchf och haft en lång väg tillbaka, men jag är så galet pepp att gå ner i vikt nu så det blir inget av med det!

• Anansi

Jag reder ofta med philadelphiaost. Vet inte vad som är bäst, men jag brukar låta det puttra medans jag rör i osten och sen tar jag av från plattan. Jag tycker inte att det smakar ost, det blir syrligt och krämigt.

I helgen strimlade jag zuccini med potatisskalaren och mjukstekte i smör. Lät det puttra med grädde en stund och sen i med philadelphiaost. Gott ihop med t ex ungsstekt lax. 

• Anansi
    Vilda Tiger skrev 2011-10-25 21:24:02 följande:
    Jahopp. 79 gram carbs idag. Men hey, jag fyller 30 och jag KUNDE INTE låta tårtan inte bli äten av mig med. Jag står för den biten! Men sockret blev ju totalt rubbat (är diabetiker) och jag har åkt upp, ner, upp, ner och har fått ta massa insulin. Jag tycker i efterhand att det itne var värt det. Nu är det nya tag fyra dagar och sedan åker vi utomlands en vecka. går jag upp mer så gräver jag ner mig någonstans. Jag har en riktigt viktdepp. Upp 5 kg på två veckor utan att fuska så det kan räknas.
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

Konstigt att du går upp i vikt. Om jag var du skulle jag maila Kostdoktorn och fråga om råd.  
  • Anansi
    Loreena skrev 2011-10-26 08:14:49 följande:
    Tjoho! Jag är gravid! Jag plussade idag. Det blir kanske en liten pluttis till sommaren. :D Jag tänkte äta LCHF-inspirerat, men inte strikt. Vi får se hur jag mår och vad jag klarar att äta när illamåendet sätter in.

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Anansi

Jag har ekologiskt kokosfett med smak från Biofood. Jag tror att det är billigare än typ Cocosa, men tydligen svårt att få tag i för tillfället. Har funnits på Hälsokraft. Det luktar iaf ljuvligt gott och jag har vant mig vid att ha lite i både kaffet och teet.

• Anansi

Jag har plötsligt blivit så hungrig och äter verkligen massor! Jag hyvlar ost och smör omvartannat och kan stoppa i mig flera ägghalvor på raken med majonnäs (på kvällen ett par timmar efter en stadig middag). Det känns som att jag är helt omättlig! Jag är inte sugen på något annat än lchf-mat som tur är och det känns mer som hunger än som sug. Vad beror det här på? Jag brukar ligga på 150-160 gram fett om dagen, men de senaste dagarna är jag uppe en bra bit över 200. Jag ligger lite lågt i protein märker jag, svårt att komma upp i de mängder som rekommenderas, men jag har svårt att se kopplingen.

• Anansi
    sofiasjo skrev 2011-10-27 21:15:42 följande:

Jaha. Jag som har skött mig exemplariskt under flera veckors tid har ikväll ätit hallon med grädde, lchf bountys 1 pones med ost, 5 rullar med smör/ost. Just det, två kokta ägg också. Vafan? Galna pms cravings eller? Nån som känner igen?

Kul att vi skrev nästan samtidigt om våra hungriga magar.
  • Anansi
    sofiasjo skrev 2011-10-27 21:30:11 följande:
    haha, måste va nåt med den här kvällen, tycker vi kan skylla på månen, eller solen eller något annat värdsligt? Flört
    I morgon är en ny dag, nya tag!
    För min del har det varit så här hela veckan!
  • Anansi

adams family - Vad härligt! Hur mäter man bukhöjden?

Jag vägde mig imorse för att se om frosserierna haft någon inverkan på vikten, och så var det ju. 1 kg ner! Jag läste runt på kolhydrater i fokus, och där stod det att många har som störst viktnedgång när de äter som mest. Intressant! Från och med nu ska jag lita på kroppens signaler och äta mig ohungrig/osugen helt utan dåligt samvete.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**