Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-03-01 21:43:32 följande:
    The Kittycats skrev 2011-03-01 20:24:17 följande:
    Linda1976: Ja jag menar inklusive fiberhusken när jag skriver torrvarorna. Låter verkligen som att vi gör likadant.
    Hmmm.... Obestämd
    Lovar att återkomma med spännande rapport när jag har gjort omgång 2
    Jag väntar med spänning! Annars är jag beredd på att komma hem till  dig och provbaka!  

Då får du nog ta flyget hit till östkusten,  SJ kan ju ta väldigt lång tid att resa med
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Dop nästa helg, och jag tänker göra lunchbuffén vi ska ha, så LCHF-ig jag bara kan!{#emotions_dlg.djavulsk}

Hade tänkt göra två sorters paj i långpanna, vill gärna ha tips på bästa pajbotten a la LCHF.

Ska göra "cupcakes" och använda LCHF-muffisnreceptet, tycker det blir så festligt med färgad grädde och tex färska hallon som garnering.

Tänkte även gör morotskaka a la LCHF, har inget recept, någon som vill dela med sig? Kan ju goooogla, men det är bättre att någon rekommenderar ett recept som man provat känner jag.Drömmer

Så var det då doptårtan......vet inte alls vad jag ska göra, vill att den ska se ut och (nästan) smaka som vilken kolhydratspäckad tårta som helst, har inte hittat nåt intressant när jag letat. Har inte riktigt tid att experimentera heller....så har nån av er duktiga och kunniga tjejer några förslag mottages de tacksamt!
    Funderar dock på att använda ett lchfmuffinsrecept att använda som tårtbotten, det blir ju rätt likt nötbotten....vad tror ni?Solig
    Godaste pajbotten enligt mig finns på LCHF-butikens hemsida.
    www.lchfbutiken.se
    Se menyn till vänster.
    Min sambo gillar den, och han äter inte LCHF.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Southern belle: Vi gör halv sats när vi använder en vanlig rund pajform med "vågiga" kanter. Jag tycker det blir lagom, men min sambo tycker att det blir lite tunt med pajdeg då.
    Hoppas det blir bra Det smakar ju lite mandel, vilket kanske kan vara lite konstigt till matpaj (till fruktpaj är det säkert bara gott). Men när vi gör tacopaj brukar jag ha lite paprikapulver i degen innan jag fyller pajen, och då tycker jag inte att man känner mandelsmaken.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-03-03 13:21:12 följande:
    Hello girls!!

GISSA om jag fått försvara mitt matval idag på jobbet, efter Expressens artikel igår... MY GOD! Det enda jag sa  var "om ni vill tro att mat uppfunnen de senaste 50 åren är bättre än den vi ätit i 20 000 år så är det ok. Jag vet vad JAG mår bra av.... ". och vände på klacken å gick.  
    Ja herre min je... När det dessutom bara baseras på en 5-dagars studie. ... Suck!
    Men det där som stod i DN för inte så länge sedan (som var positivt om LCHF) har jag inte hört någon icke-LCHF:are ta upp. Men det är kanske inte lika många vettiga människor som läser DN?

Så säger jag också när jag bara inte orkar debattera. Hittills har inget kunnat få fram någon bra motivering till varför jag igen ska börja äta på ett sätt som jag inte mår bra av.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-03-03 13:28:00 följande:
    Speciellt när anledningen till att det inte finns några godkända, vedertagna studier FÖR lchf, pga att de hävdar att man inte har forskat tillräckligt länge eller på tillräckligt stora grupper.... pinsamt!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Suck, alla min text försvann... Är så trött på våran dator...!!!

Jag skrv iaf en lite rolig anekdot från jobbet om en arbetskamrat som är vegetarian och sa till mig att hon inte tror att det är bra om man utesluter en sak från sin kost

Sedan har jag en annan arbetskamrat som är otroligt högljudd och påstridig. Hon påstår att hon inte gillar socker, och knappt kan äta mörk choklad för att det är såååå sött. Men hennes mat är nästan enbart kolhydratbomber och hon bakar alltid en massa bröd som hon tar med till jobbet. Vi pratade iaf om att gå ut och äta, och hon vill gå till ett ställe som har kinabuffé för hon tycker den maten är så god. Då sa jag att jag älskar också sådan mat, men att det är väl för att det är så mycket socker i den. Nä vadå socker säger hon...

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-03-03 13:48:08 följande:
    Och en vegetarian äter allt?

Din arbetskamrat verkar vara som min kära mor: självklart är det inte socker i maten Den består ju av ... ehhh ... mat?
    Ja vegetarianer har väl inte uteslutit något från kosten....

Ha ha, det kanske är din mamma? Precis så är hon, mat består ju av.....mat. Socker det är något som finns i ett en-kilos paket och ser ut som vita kristaller....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 15:25:26 följande:
    Kolla in ICAs ekologiska kokos (I Hjärta Eco). Den innehåller mycket mindre kh än vanlig riven kokos. Har för mig att det är under 5 g/100g iaf.
    Japp, 1,5 g/100
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 15:38:31 följande:
    Tack! Har själv inte köpt kokos på väldigt länge, men jag minns att vi hade en diskussion om dem här för ett par månader sedan.
    Själv har jag kokos hemma, men jag vet inte rikigt vad jag ska göra med den nu när jag inte längre äter choklad. Känns som att de flesta recept med kokos även har choklad i.

Måste ju bara OT-fråga...
    Vem har sagt: " Fem barn! Det är ju typ Afrika..."?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 16:00:45 följande:
    Haha, det var min syrra när jag berättade att vi (oplanerat) väntade en liten 5:a. Hon sa att 3 eller 4 barn är ju rätt normalt idag, men 5 barn.. ja. Jag skyller förresten aaallt på LCHF, man har visst väldigt lätt att bli gravid när man äter det.. Oskyldig
    Ha ha, ja det kanske är det första man tänker
    Ja jäkla LCHF asså... BabyBabyBaby
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**