Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

MrsQuitaz skrev 2011-03-05 17:26:24 följande:

Just det, jag vill ha shitakinudlar (stavning) men vet inte vart jag ska få tag på det. Är det någon som vet? Bor i gbg. Och OLWs mandlar hittar jag heller ingenstans, vart kan jag hitta dem?

Nudlarna finns på LCHF-butiken också (länk i TS)
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Jag såg att det fanns rostade mandlar från OLW på mitt Ica med 7g kh/100, är det dessa som någon pratade om?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-03-05 20:48:10 följande:
    Testade OLWs mandlar (trots tillsatser FörvånadFörvånadCool), men jag tyckte inte de var något speciellt.
    Oh a litte daredevil you are Demon (may the force be with you )
    Vad synd, för nu har jag köpt en påse. Men annars kanske jag kan donera dem till sambon, om jag inte heller känner att det är värt det.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-03-05 21:49:41 följande:
    En annan sak: Jag är alltid så himla frusen! Minns inte att jag var det innan lchf? Hur upplever ni det? Jag sitter alltid med filt i soffan och tossor. Och vi har VERKLIGEN inte kallt inne... Säkert 22-23 grader.
    Hmm, skumt.
    För mig är det precis tvärtom, jag fryser mindre nu. En av anledningarna till att jag leddes in på LCHF-banan var för att jag var så frusen. Det var min svärmor som hade en hälsokostbutik som rekommenderade GI-noll till mig. Antagligen åt jag ju alldeles för lite fett då, i jakt på kilon.....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-06 09:05:01 följande:
    För mig är det precis tvärtom. Före LCHF satt jag på jobbet på våren med strumpor, raggsockor, långkalsonger, jeans, linne, långärmad undertröja och en tjocktröja och frös så jag trodde jag skulle dö, samtidigt som jag hade fötterna uppe på elementet för att åtminstone få igång värmen i dem. Samtidigt gick mina kolleger runt i capri-byxor och t-shirt och tyckte att vi borde öppna fönstren för att det var så varmt inne!!

Jag brukade även sova med joggingbyxor, långärmad tröja, strumpor (ev. raggsockor) och ett duntäcke, medan maken sov i kallingar, med vanligt täcke och det slängde han dessutom av sig under natten eftersom han blev för varm, vi har typ 24 grader i sovrummet!!

När jag började med LCHF försvann den frusenheten alldeles!!
    He he, där har vi min själsfrände igen
    Du beskriver nästan mig på pricken.

MIn sambo är glad att jag inte behöver ha på mig så mycket kläder i sängen längre. Raggisar, långärmad tröja och byxor är liksom inte det sexigaste...
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-03-06 10:02:39 följande:
    Jag ser inte alla dessa produkter som ett rent gift, problemet med produkterna är att de inte verkar vara bra för mig och min vikt. Men jag kommer absolut äta nypotatis och sill till midsommar, men det kommer aldrig komma tillbaka på menyn. Festligare tillfällen när jag verkligen vill.
    Så tänker jag också.
    Midsommar är ju bara en gång om året, och just färskpotatis har en speciell plats i mitt hjärta (mage... )
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-06 09:08:09 följande:
    3 ägg, 1 dl Philadelphiaost, 1 dl vispgrädde, 1 tsk FiberHUSK, 1 krm salt, 1 krm bakpulver. Allt vispas ihop med elvisp. De blir inte alls äggiga (jag hatar äggkonsistensen i pannkakor!) och smakar hur gott som helst med lite vaniljgrädde till. Mycket godare än vanliga pannkakor! När vi drog ner på LCHF i vintras övergick vi till vanliga mjölpannkakor och de var sååå äckliga i jämförelse! Nu är det LCHF-pannkakor som gäller här hemma.
    Steker du på en gång sedan? Husken ska inte stå och svälla först?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Asereht skrev 2011-03-06 11:25:43 följande:
    Ekorren - Ägg och baconmuffinsreceptet.

Jag gjorde halva satsen första gången och fick ut 8 stycken stora muffins i min muffinsplåt som har plats för tolv. De tog slut under dagen eftersom alla åt av dem. Imorse gjorde jag 12 och hälften gick åt vid frukosten (jag åt två och resten en var). De är jättegoda kylskåpskalla och med lite sambal olek blir de perfekta. *mums*

Jag ska som sagt testa med fetaost och oliver en omgång och en med lagrad smakrik ost. Jag tror det blir kanon.

www.matklubben.se/recept/lchf-_aegg-_och_baco...
    Hmm jag kan inte se receptet, eller rättare sagt mängderna. Är alla här medlemmar?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-03-06 17:34:48 följande:
    Nästa kapitel klart, och nu börjar vi komma in på kolhydraterna och varför man bör välja bort dom! Mycket spännande!!!

kolhydratjakten.blogspot.com
    Tycker att det var bra och så lättläst att jag nu har länkat till din blogg på min Facbooksida, hopps att det var ok?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Grålle skrev 2011-03-06 18:57:07 följande:
    Skulle man inte kunna göra en lista på vart alla bor? Skulle vara kul att tex. gå ut och äta lunch tillsammans och alla beställer "utan potatis, pasta eller ris". Om man är några skulle det vara kul att se servitisens min... Jag bor iaf i Nyköping.
    Trosa här, så det är iaf hyfsat nära
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**