helene306 skrev 2011-03-07 18:28:51 följande:
Jag har en 11 månaders som helst vill amma

Hon äter lite äggula från våra stekta ägg på morgonen, lunch max 5 skedar (samma som vi eller något annat från frysen), mellanmål brukar det bli smörgås och Bregott (Bregott skulle hon kunna äta rakt upp och ner

), till kvällen kör vi ty, grädde och vanilpulver. Ibland går köpegröt ner, ibland max 10 skedar. Välling går inte alls. Jag har testat mannagrynsgröt och det går 3-5 skedar sen viftar hon med armarna. Ibland kan hon plocka med makaroner och grönskasbitar men hur mycket mättar gurka liksom?
Förra veckan testade jag äggmjölk. För första gången GAPADE hon när jag kom med flaskan! Hon gapar annars när vattenflaskan kommer. Hon ville ha mer. När jag gav till kvällen, innan läggning var intresset svalare. Lite gick i när äm hamnade i glas. Testade dagen efter men då var intresset än mer svalare så jag har lagt ner ett tag. Kanske läge att testa igen snart? Hon äter dåligt i mina ögon på dagen men ammar fortfarande på natten. Lite tröstlöst men ja, som jucea skriver: Gilla läget

Det kommer (intalar jag mig

)
helene306 skrev 2011-03-07 18:33:35 följande:
Spammar tråden med citat
Jag tänker fortsätta erbjuda lunch. Någon dag hoppas jag att det ger sig men vad jag har läst på andra ställen brukar inet barn börja äta "bra" förrän runt året eller från 1-1½ år. Jag hänger fast vid det att det ändrar sig

Storebror var kräsen och svår med mat också, han matvägrade 5 veckor och det var en pärs. Han satt och tjöt för att han var hungrig och jag satt på golvet och tjöt av frustration och utmattning (till kvällen svepte han visserligen 3-4 flaskor välling). Usch. Sånt vill jag inte vara med om igen.
Tack för input
Usch det låter inte kul med storebror. Det är precis det jag vill undvika (om det går), så att matätande inte blir någon jobbig grej.