Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-03-03 16:59:19 följande:
    Helt OT men jag skrattar lite. Vi fick idag hem ett inbetalningskort på trängselskatt i Stockholm. Vi var inte ens där den aktuella dagen *knåpar omprövningsbrev till Transportstyrelsen* 
    Skönt att du skrattar Solig Jag hade blivit irriterad och tyckt att det hade varit onödigt jobb...
    Har du kollat att ni har kvar era reg.skyltar? *bara ett tips*
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-03-03 19:02:30 följande:
    Alla har rätt till sin åsikt, JA. Men du ifrågasätter allas sätt eftersom vi inte gör som du gör. Du gick ju helt i taket igår för att jag (ve och fasa!) bakade på halva receptet kladdkaka. JAG gör så här hemma ändå tjafsade du om och om igen att man måste följa HELA receptet. Vaddå måste? Jag kan tänka och anpassa, jag gör som JAG vill, jag kan testa och exprimentera. Vi kan diskutera men jag tycker inte du diskuterar. Du hugger emot.
    MrsMurphy skrev 2011-03-03 19:04:43 följande:
    Men hoppsan! Lugna och fina nu flickor! Glad

Jag tror inte att Prinsessanz kanske hänger med på att det kan upplevas lite provocerande och hårt ibland, eller? Visst, man kan diskutera, men lugna och fina i tråden för vi alla har ju samma intresse. Mitt råd till dig Prinsessanz är att försöka mjuka upp ditt skrivspråk. I skrivspråk så kan man tolka in så oerhört mycket.  Fast man inte är enig i sak så behöver det inte innebära att den ena har rätt och den andra har fel. Gråzonerna inom detta är gigantiska. Man behöver inte diskutera hårt för att det är ett diskussionsforum. Jag känner att detta är en ytterst mysig tråd och hoppas att vi alla kan acceptera att vi alla befinner oss i ett stort spann med olika modeller av detta. 

Finns så många andra ställen här på forumet som man kan stånga sig blodig...

Håller med er båda.
    Jag diskuterar gärna, men jag upplever ett huggande som känns tråkigt.
    För att diskutera behöver man inte SKRIKA, använda många utropstecken eller haka upp sig på något litet och inte kunna ge sig förrän man får rätt på "sitt sätt". Man frågar, får svar, kanske diskuterar/ger och tar eller så får det vara bra. Det finns inget sätt som är det enda rätta, inte ens med LCHF eftersom våra kroppar är olika, svarar olika på kolhydrater och vi dessutom kan ha olika syften med att äta som vi gör.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    katja74 skrev 2011-03-03 19:39:08 följande:
    Och så något annat, jag har ätit prinskorv som mått och gott då och då. Sen läste jag att "ajajbaja, inte korv" nånstans. Är det verkligen så farligt? Jag gillar ju korv, för bövelen!
    Det handlar väl mer om ingredienserna i korven, det är ju inte bara kött... Förutom att kolla mängden kolhydrater, är det bra att välja en med så hög köttprocent som möjligt. Men när det gäller tillsatser och annat är det ju mer ditt eget val som styr.
    Jag är inte jättestrikt när det gäller tillsatser, för jag tänker att jag ändå äter så pass mycket bättre nu jämfört med hur jag åt innan LCHF. Så det kan nog slinka ner ett och annat ibland, även om det inte är ofta.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-03-03 19:42:19 följande:
    Jag gjorde kladdkakan idag! Och jag min dumma jävel hade ju precis gjort vaniljglassen där man inte ska ha med äggvitor och dessa 2 åkte med av bara farten. Lite väl fluffig och halvkonstig men nästa gång sker inte samma miss, ätbara trots allt.

Dessutom verkar sukrin vara ett bra inköp för stevian ser inte direkt aptitlig ut vid tillagning. Kräks

Jag tror aldrig jag ens lyckats följa ett recept. Ambitionen från början är att göra det men det spårar alltid ut.  Dessutom när det kommer till ägg så finns det ju stora och små etc så det varierar ju vilt så där är jag inte så noga. 
    Vad för vaniljglass, Denebolas? Eller har du något annat recept?

Jag gillar inte stevia eftersom den har lite lakritsbismak, och eftersom inte gillar den smaken tycker jag att det går igenom allt. En del talar ju om lite kall bismak av sukrinet, men jag brukar ofta ta lite mindre än vad som står och då känner jag det inte.

Jag använder tydligen bara ena hjärnhalvan, för det tog ett tag innan jag "kände igen dig" nu när du har bytt bild Skäms
    Avancerat.....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    katja74 skrev 2011-03-03 21:17:48 följande:
    En fråga igen. Jag såg ett recept nånstans på nätet på falsk potatisgratäng med rättika ist. för potatis. Är det någon som provat det? Tänkte äta lite fredagsgott imorgon.
    Jag gjorde det förrförra helgen, och det var gott Men det var nästan godare dagen efter, för då hade rättikan blivit ännu mjukare. Så nästan gång kokar jag rättikan lite längre än vad som står i receptet.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-03-04 07:53:31 följande:
    helene306 skrev 2011-03-04 07:53:31 följande:
    Idag ni tjejer gav vågen mig en chock! 65,9 kg! 0,5 kg från ogravidvikt. Igår visade vågen 66,6kg. Jag antar att jag kommit av platån nu?
    Vad najs Skrattande Grattis!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-04 11:02:21 följande:
    Nej? Jag har jättesvårt för både "konstiga" smaker och konsistenser. Att blanda sött och salt är en sån konstig grej som inte funkar för mig.

Önskar för övrigt att jag gillade tonfisk, majonnäs och röror för det verkar så gott, men jag tycker att de smakar helskumt.
    Då är vi någorlunda själsfränder
    Jag tycker att fläskpannkaka är helskumt. Tycker också att man ska ha söta saker till pannkaka, så crepes.... I don´t think so Obestämd Jag har också mer svårt för konsistenser, började äta sås för bara några år sedan. Röror går fortf. bort. Dessutom äter jag ju inte vitlök, så jag är ju lite skum
    Inte lätt att bjuda mig på "svenssonmat" för några år sedan med skagentoast till förrätt, kött med bea och potatisgratäng med vitlök i till varmrätt....  Nu har jag ju lärt mig att äta sås till en viss gräns iaf.
    Men jag tycker om när det är "torrt". Och apropå det kan jag erkänna att jag tycker faktiskt att McDonalds hamburgare är godast. Jag gillar den torra, sega smaken... Skäms

Nu till en fråga, om ni fortf pratar med mig efter dessa bekännelser...
    Ska jag ha något mer fett till middagen ikväll, och i så fall vad?
    Det blir hel kyckling som vi delar och grillar i ugn, samt mozzarella med tomat, basilika och olivolja.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Ekorrfamiljen: Har du något förslag på dressing?
    Nä aioli går verkligen bort! Gillar inte heller avocadoröra, det kanske räcker med att bara äta lite avocado? Annars får det nog bli lite smör på bara.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-04 15:51:54 följande:
    Termos: Hurra! Själv gillar jag inte makrill - heller! Det verkar också vara ett snabbt och smidigt mellanmål.
    Inte jag heller
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    rasajj skrev 2011-03-05 16:03:48 följande:
    Innan du ger upp brodet, jag bakade mumsiga 'bagels' pa kokosmjol.

www.sugarfreelowcarbrecipes.com/

Jag gjorde mina i muffinformar sa det blev 12 istallet for 6 st. Och sa gjorde jag kanelsmak istallet for vitlokspulver. Men det ar ju en smakfraga.

Bagels serveras traditionellt med philadelphiaost pa och det blev valdigt gott!! Tanker att smeten nog blir en bra pizzabotten ocksa, med pizzakryddor i istallet da.
    Vet du hur mycket " a cup" är?

Tesan L: Var det pones-receptet med 5 ägg som du gillade bäst?

Jag provade iaf att göra pones igen idag. Fick göra lite förändringar: jag hade köpt ny fiberhusk för säkerhets skull, och sedan när fiberhusken skulle svälla såg degen så smulig och torr ut att jag tog ett ägg till. Vet inte om vi kanske har små? Har inte sett ett köpeägg på länge.
    De blev helt ok, godaste LCHF-brödet jag har ätit. Meeeen förväntingarna var skyhöga efter alla lovord, och det gick väl knappast att leva upp till... Men bättre än förra gången.
    Efter 20 min hade de fin färg. Men den jag åt kändes fortf lite degig i mitten, så jag körde dem i drygt 5 min till längst ner i ugnen.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**