• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

bara lilla jag skrev 2011-04-11 15:58:44 följande:
    nej nu har jag fuskat två helgen i rad :S inte helt okej.. men å andra sidan var vi ute och gick en rask promenad med barnvag igår på typ 40 min x2.. 

En liten fråga hur "ofta" är det okej att fuska.. kan man ha fuskdag typ på lördagar och ändå minska i vikt i veckorna om man äter stikt lchf då? Eller är det svårt att hamna i ketos igen är det risk för att effekten går förlorad då? 
    Jag tycker fuska en gång i månaden är ok, tycker inte man bör fuska mer om man vill gå ner i vikt. Fuskar man kan man dels gå upp en del vattenkilo och vikten kan stå still en vecka.

Har man däremot nått sin vikt kan man säkert fuska varje helg eller 2-3 gånger i månaden om man vill det :) Men man behöver ju inte vräka i sig :)
    Bordeaux skrev 2011-04-11 16:26:05 följande:
    Jag måste bara fråga vad sjutton betyder :S ?
    Det används i glada sammanhang och i ledsna och inte alls där det ibland passar att ha någon slags smiley symbol. Så jag har inte lyckats klura ut det själv
    :S betyder typ "förvirrad" eller "oj vad konstigt detta var" typ xD kan inte förklara bättre.
  • yena89

Jag funderar på att söka jobb på MAX men vet inte om jag vågar :o
    Dels måste man vara social och prata med massa fjortisar och snygga killar, men framförallt KLÄDERNA! Jag kommer ju inte få plats i dom :o jag kommer ju se fruktansvärt ut :o

• yena89
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 17:02:23 följande:
    Klarar jag det så klarar du det! Jag jobbar på donken. Men.. Jag kan säga såhär; Jag vill hitta nytt jobb så fort som möjligt!
    Och kläderna finns i olika storlekar. De frågar vilken storlek du har både på byxor, skjorta å skor ;)
    När man väl står där i kassan å ska ta emot de snygga killarna, fjortisarna, eller nvandrarna som snackar knagglig svengelska så tänker man inte på dom som annat än just gäster. 

Sådär jävla snygg i kläderna är man ju förstås inte, men kan ju trösta dig med att det gör inte ens snyggingarna, haha ;) 
    Hahah lär ju behöva stlk 50 i dom xD
    egentligen borde jag tänka lite tvärtom, beställer jag på donken ger jag seriöst fan i vem som står bakom kassa, man tänker lite och dömer lite undermedvetet men sen när man har sin beställning kommer man inte ihåg personen :P

Nä jag vet, jag har ju sett riktigt stora tjejer som jobbar där och kan dom kan jag...egentligen..även om det är lite elakt tänkt..men så är jag...jag är en liten hemsk människa egentligen :P
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-11 17:06:56 följande:
    Jag vill gå ner 5 kg till 2 maj de är mitt delmål men jag står och stampar på 117.2 har inte gått upp eller gått ner på en månad trots att jag promenera,träna,simma
    du har kanske byggt muskler?
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-11 17:42:36 följande:
    Jag är så jävla ARG!!

Fick brev idag om dotterns förskoleklassplacering! Hade mailat rektorn om att Alice vill gå i samma klass som iaf EN av sina bästisar. Nu får hon gå i en klass där hon typ känner några, men inga som hon leker med. Jag är så arg att jag kokar, rektorn svarade i mailet jag skickade i februari att hon minsann skulle ta hänsyn till våra önskemål, och det var verkligen inga överdrivna önskemål.

Har mailat rektorn nu (på ett mycket artigt vis). Sista ordet är inte sagt, det kan jag lova.

*ryker ur öronen* 
    Berserk-Linda haha ;) stackars rektorn!
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-11 18:02:28 följande:
    Jo men jag har inte fuskat ordentligt ihelgen har jag ätit bra iaf inget godis eller nåt sånt de ska jag inte göra heller på ett tag.
    jo men 10g kolhydrater för mycket kan ju göra att det står still bara :/ man behöver itne nödvändigtvis äta godis eller pizza för att få den effekten.
  • yena89

OT:
    Vill bara tipsa om "Total Blackout" som går ikväll kl åtta på femman.
    Det ska iaf jag titta på och garva så jag lägger ägg ;)

• yena89
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 18:23:03 följande:
    haha jo jag är likadan. "kan dom kan jag" "ser hon bra ut ser jag också bra ut" "är hon smal är jag också smal", haha :P
    Nja nu tänker du ju ändå snällt, jag tänker verkligen hemska tankar, jag tänker mer "kan tjockisen stå där i kassan och vara ful utan att bry sig så kan jag med och dessutom se grymt snygg ut jämte henne", så tänker jag.
    Hemskt, men lite skillnad på att tänka det för mig själv och må bra av det än att trycka det i ansiktet på henne så hon mår dåligt och att jag mår bra av att hon mår dåligt....krångligt...men aa, det senare är INTE ok!

Skäms Dumma dumma elaka Yessica >.<
  • yena89
    helene306 skrev 2011-04-11 18:34:08 följande:
    Har spårat ur totalt, tappat motivation och lust ... Fatta, jag har käkat någon jädra bakblockchoklad! Nu slänger jag skiten innan jag stoppar i mig mer ...
    Jag känner nästan samma, tappat 15kg men vågen har inte rört sig på 3 månader snart...ska lägga ner fuskandet helt nu, även fast jag bara gjorde det1 gång i månaden...ok, en månaden gjorde jag det 2 gånger men endå. jag är ju så strikt annars, äter bara kött ägg o beasås :(

jag vill ju bli snygg i bikini och gå runt i shorts o linne för första gången på sommaren och vara nöjd!!!

Jag behöver ju itne nå målet men vill iaf tappa 10kg till tills sommarlovet börjar i juli :( och sen vara nöjd med kroppen tills jag ska bör ai klassen, även om det mer lutar åt att ta studieuppehåll och jobba på hösten.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**