Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lady Maria skrev 2012-10-02 14:16:39 följande:
    Blodsockret var 6,5. Enligt sköterskan OK men enligt www.sunsoft.se/ kan det vara stressande för kroppen. Jag ska börja använda min blodsocker/keton mätare för att se om jag ligger lika högt varje morgon.
    6.5 är bra prov!
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    ellen2008 skrev 2012-10-04 02:44:53 följande:
    Hej Lokesmamma, du som går ner så lätt i vikt... vet du ungefär hur mycket kolhydrater du äter per dag för att det fungerar så bra? och håller du igen på kalorierna? Hur ser en dag ut för dig? Ja, då du körde strikt LCHF. Tack !! 

Hej! Jag har faktiskt inte haft så bra koll på något! =) Jag har försökt o inte äta ngt som innehåller mkt KH. Har inte räknat kalorier.
    I början åt jag rysk yoghurt med hallon till frukost.
    Ibland endast fröknäcke med smör o skinka, ibland endast bacon till frukost. Köttbit med vitlökssås eller tzatziki gjort på gräddfil. Eller mat med grädde och creme fraische i.
    Ölkorv framför datan på kvällen när sonen somnat!
    Om det var till nån hjälp? =)

Äter fortfarande så, bara att jag infört frukt och vanlig knäckebröd som inte äts varje dag!
  • LokesMammi

Idag gjorde jag en köttfärssoppa. Inte lchfigt eftersom jag hade i morötter o potatis. Men hade i grädde, så det var ju bra! =) hehe gottgott! =)

• LokesMammi
    Ninis skrev 2012-10-05 08:29:23 följande:

Skulle jag kunna få receptet på soppan?
    Har inge recept. Hade i det jag hade hemma! =)
    Köttfärs (hade i ostekt så fick skumma av sen när det började koka)
    Tog två morötter o skivade,,3 potatisar o skivade, en burk krossade tomater, en lök, massa kryddor, vitlök och låt koka upp. Hade i 3dl grädde och en grönsaksbuljong också! =)
  • LokesMammi
    Ninis skrev 2012-10-05 21:12:21 följande:

Lät gott! Jag är så dålig på att hitta på saker att laga om jag inte har recept.
    Jag är också sån. Dålig fantasi. Men ibland så släpper det! =)
  • LokesMammi
    Såphia skrev 2012-10-06 09:34:47 följande:
    Vilken ljuvlig höstmorgon. Grått och regn ute. Har tänt en brasa i kaminen, slängt ihop lavkarbobrödet och det står sina sista minuterar i ugnen. Kaffe och ägg är klart.
    Var bor du? Här skiner solen jättefint. Var ute med sonen på förmiddan. Var kallt men fint ute! =)
  • LokesMammi
    Eleonor86 skrev 2012-10-08 21:44:07 följande:
    NI har skrivit så mycket att jag hänger inte med! Jag antar att den här frågan dyker upp hela tiden i den här tråden men har ni något bra tips på frukost? Är så trött på mina ägg :/ Yoghurt? Vilken yoghurt köper ni?
    Rysk yoghurt är bäst. Några häller i grädde i yoghurten. Kan blandas ut med hallon. Beroende på hur mkt KH du vill äta! Jag fick ett tips pm Rysk yoghurt, hallon o linfrön som jag mixar till en smootie! =)

Grattis förresten. Jag gick ner 20kg på 4mån! =)
  • LokesMammi
    ellen2008 skrev 2012-10-09 08:39:11 följande:
    Tack för svar:) har du en aning om hur många kalorier du få i dig per dag? jag undrar om antal kalorier har inverkan eller är det bara att mans ska hålla sig till under 20g kolhydrater per dag.... någon som vet?
    Nej, jag räknar inte kalorier så jag har ingen aning. Tänker bara på KH när jag äter! =)
  • LokesMammi

Sett nya ica reklamen? Cindy äter "lchf-men godis är ok"! =) haha

• LokesMammi

Vi åt kokt falukorv med pepparrotssås till lunch med grönsallad (potäter till son o sambo) var fortfarande mätt till middan. Tog en apelsin! =)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**