Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har länge varit svag för fanta. Men fanta är inte alls lika gott nu! Dricker det bara nån enstaka gång.
    Men julmust, det är ju bara sååååååå gott och hopas verkligen att jag tycker det är gott nu med! =) hehe
    Julmust, lussekatter, pepparkakor, knäck......mumma! Men kommer nog inte o gilla knäck iår så mkt socker som det innehåller! :/
    Men julmust vill jag dricka, men får testa lighten.......

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Ninis skrev 2012-10-13 13:42:12 följande:
    Tänkte att det var enklast att handla på Gymgrossisten eftersom jag har konto där. Men gick in på MM Sports och såg att även Olimps BCAA är 20 kr billigare där, så nu har jag beställt två flak Celsius och aminosyror. Vet du om Celsius alltid kostar 17 kr på MM Sports eller har de bara kampanj just nu?
    Hur beställde du flak? Hittar bara antal........
  • LokesMammi

Förstår inte varför jag är så sugen på ngt på kvällen! Så fort sonen somnat o jag sätter mig o soffan framför datan o tv så måste jag ha ngt att tugga på! Irriterande!

• LokesMammi
    Eleonor86 skrev 2012-10-15 21:25:52 följande:
    Ni som har svårt att hålla suget borta på kvällarna, har ni provat att sysselsätta er med något? Jag glömmer liksom bort att äta om jag gör något annat! Med risk för att låta som en gammal tant så föreslår jag att virka eller sticka! :) Det kanske kan funka med att lägga ett pussel eller något samtidigt? 
    Har ett broderi o hämta ut som jag ska sitta med på kvällarna sen. Men det kommer inte o hjälpa, det vet jag! =)
    TomMon skrev 2012-10-15 23:13:07 följande:
    Haha, håller med, det hjälper att göra två saker samtidigt. Jag surfar och kollar tv, funkar bra!
    Gör ju jag med. Men svårt o bli av med gammal vana..... =)

• LokesMammi

Jag är 157 o väger 53. Man ska väl väga runt den längden man har. Brukar väl vara ett bra mått. Men sen är kroppsbyggnaderna olika från människa till människa.....

• LokesMammi
    stjärnmamman skrev 2012-10-18 21:43:13 följande:
    nu jävlar
    ska här börjas med lchf  på allvar!!!

• LokesMammi

Varför försvinner inte min mage? Går och "håller in den" så jag ska se smal ut. Ser gravid ut. Är 157cm kort o väger 53kg men magen är mer än 80cm runt om. Ganska irriterande. Vill ju få bort magen. Får börja planka igen.

• LokesMammi
    stjierna skrev 2012-10-22 12:24:29 följande:
    Lokesmammi: separerade magmuskler? Det händer ibland efter en graviditet. Testa plankan! :)
    Har inte separerade magmuskler. Det har jag kollat efter redan! =)
    Ninis skrev 2012-10-22 13:29:14 följande:

PT-Olga som fokuserar på träning för gravida och nyblivna mammor rekmmenderar plankan 60 sekunder x 3 morgon och kväll i 3 månaders tid. Därefter fortsätta 1-2 ggr/vecka.

Har inte tid o planka så mkt på morgonen, men får testa o köra plankan igen. Var duktig på det i somras. =)
  • LokesMammi
    Ninis skrev 2012-10-23 09:51:08 följande:

Har du inte 3-5 minuter över på morgonen? I så fall får du väl ställa klockan 5 minuter tidigare
    Tycker det är jobbigt nog o gå upp 5 el 5.30 på morgonen! =)
  • LokesMammi
    spökplumpen skrev 2012-10-23 11:17:49 följande:
    Jag testade att göra 3 plankor igår kväll, tänkte få till den rutinen som det tipsades om här. Men 60 sek känns avlägset. Jag klarade 25,23 och 20 sekunder. Fast jag tror att jag gjorde fel. Eller låter det rimligt att jag fick dödligt ont i svanken? Hade på mig en blus så jag kunde se magen i urringningen medan jag plankade...magen hänger ner som en kil mot marken.
    Börja med att stå på knäna och underarmarna är du är otränad. Stå på tårna kan du göra sen när du är mer "van". Kortare tid kan du börja med. Säg "shh" så tränar du rätt muskler.
    Gör 10x3 sek 2ggr/dag. =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**